Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Adeu al ventre inflat: set aliments indispensables

Hi ha aliments que afavoreixen les digestions i ajuden a reduir la sensació d'inflor, els gasos i el restrenyiment

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 01 de Agost de 2013

Desdejunis copiosos, menjars desordenats, picoteo diari en la piscina o a la platja, els gelats, els refrescs, la borsa de patates fregides… són exemples de males pràctiques alimentàries, molt comunes en els mesos estiuencs. Aquests excessos es reflecteixen aviat, a les poques hores, en molèsties digestives com a dispèpsia, inflor abdominal, incòmodes gasos o restrenyiment. En patir-les, és fàcil associar el malestar al fet que s’ha menjat més del compte, o que s’han escollit aliments massa grasientos, ensucrats o flatulentos. Encara que en gran mesurada aquests mals hàbits dietètics influeixen, també cal considerar allò que no s’ha menjat. Per exemple, determinats aliments que poden ajudar a reduir totes aquestes molèsties. A continuació es recopilen set d’ells.

Imatge: Wolfgang Lonien

Budell inflat: set aliments per combatre-la

La inflor abdominal, la presència de gasos havent dinat (encara amb menjars
lleugeres) i la pesadez estomacal són símptomes que denoten, en molts casos, una dolenta
selecció dietètica. Consumir aliments saludables és un reforç molt positiu en cas
de dificultats digestives. A continuació es ressenyen set d'aquests aliments que podrien ajudar-te a millorar la qualitat de les teves digestions.

  1. Imatge: CONSUMER EROSKI

    Fruita fresca, la teva gran aliada. La fruita fresca resulta digestiva, ja que la seva fibra s'acompanya d'una gran quantitat d'aigua, i el seu contingut en greixos és molt baix encara que sempre s'ha d'observar la tolerància individual. En cas de digestiu delicat, s'aconsella no abusar de cap varietat de fruita en concret, i intentar no consumir les mateixes varietats en dies consecutius, amb la finalitat d'identificar amb més facilitat si alguna fruita senti pitjor que una altra. Es proposa alternar entre les quals més agradin, segons la temporada: una bona tallada de síndria o de meló, tres albercocs, un préssec o una pavía, una poma lustrosa, una pera de temporada, un grapat de cireres...

  2. Amanida d'entrant. El color i la varietat d'hortalisses és el millor senyal d'identitat d'una amanida nutritiva i saludable. Les amanides que combinen amb fruites com la pinya o la papaya, són també un bon començament per afavorir la digestió. En els sopars, a causa que després ens ficarem al llit, hem d'estar més alerta a la resposta del nostre estómac, encara que prou comprovar les sensacions que es té a nivell digestiu després de sopar l'amanida. Aquest últim menjar del dia es pot començar amb una amanida petita que porti endívies, canonges, germinats i llavors; una sopa vegetal o una crema.

  3. Imatge: CONSUMER EROSKI

    Germinats: de soia, alfals, llenties... Són aliments molt saludables, carregats de vitamines i minerals i pobres en greixos. Resulten idelaes en amanides, gaspatxos o sopes i cremes fredes, o afegits al final de la cocció als plats calents, com una sopa de germinats, una sopa d'arròs o una truita.

  4. Miso. És una pasta de soia fermentada amb sal marina. Se sol utilitzar per substituir a les pastilles de brou, encara que no s'ha d'oblidar que el seu contingut en sal també és notable. En aquests casos, el miso s'ha de diluir en el líquid o el plat calent, al final de la cocció, sense deixar que bulli, encara que cuinant-ho uns minuts. Es calcula una cucharadita de cafè per tassa de sopa. És aconsellable que el miso sigui pasteuritzat i biològic.

  5. Imatge: CONSUMER EROSKI

    "Chucrut" o col fermentada com a acompanyament de les barbacoes estiuenques de carns i peixos, dels rostits o dels contundents estofats de carn. La seva fibra dietètica, gràcies al procés de fermentació, és més digestiva. El chucrut també congenia amb amanides a les quals aporta el contrapunt àcid. Per eliminar el marcat sabor àcid i l'excés de sal que pogués concentrar, n'hi ha prou amb aclarir el chucrut amb aigua abans de servir-ho.

  6. Melassa en lloc de sucre. Les mels o melasses de cereals (arròs, ordi, blat de moro, etc.) s'elaboren a partir dels cereals integrals per fermentació. La fermentació d'un aliment millora el seu digestibilidad i el seu valor nutritiu, ja que els microorganismes responsables del procés (com els llevats o les floridures) transformen els compostos complexos -tals com a hidrats de carboni o glúcids, proteïnes i greixos- en sucres senzills, aminoàcids i àcids grassos lliures de manera respectiva, més fàcils d'assimilar. No cal obviar que les melasses són aliments concentrats en sucres ràpids pel que s'han de consumir amb moderació, i la seva ingesta està restringida en determinades malalties, com la diabetis o la hipertrigliceridemia.

  7. Imatge: CONSUMER EROSKI

    Xufles i orxata. Una orxata freda pot ser un tentempié
    a tenir en compte en substitució de la llet en persones amb intolerància a la lactosa o al·lèrgia a la proteïna làctica, a causa de la seva absència de lactosa i caseïna (presents en la llet
    de vaca). L'elaboració casolana és molt simple, i prescindir del sucre afegit o usar el mínim és la recepta més recomanable.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte