Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Així és la piràmide nutricional de la Fundació EROSKI

La piràmide nutricional de la Fundació EROSKI representa com ha de ser nostra alimentació habitual, a més de quins han de ser els patrons de vida saludable que la complementin

piramide nutricional Imatge: Consumer

La Piràmide de l’Alimentació Saludable de la SENC (Societat Espanyola de Nutrició Comunitària) constitueix la guia més important d’Espanya per ajudar a triar i consumir aliments saludables. És molt diferent al Plat per Menjar Saludable, creat per experts en nutrició de l’Escola de Salut Pública d’Harvard, on solament apareixen els aliments de consum freqüent. I alguna cosa semblant a la piràmide nutricional de la Fundació EROSKI, que representa com ha de ser nostra alimentació habitual. T’expliquem què proposa en cadascun dels seus esglaons.

La piràmide nutricional de la Fundació EROSKI

Els aliments situats a la base de la piràmide nutricional de la Fundació EROSKI són els que hem de consumir amb major freqüència i en més quantitat. Els menys recomanables ocupen la cúspide. A més, cada dia cal beure sempre que se senti sigueu, ja que la hidratació resulta essencial per mantenir un bon equilibri corporal.

piramide nutricional eroski
Imatge: Consumer

✅ La base: patrons de vida saludable

Patrons de vida saludable: hidratació, pautes de descans i relaxació, control de pes, més cocció que fregits en el cuinat, exercici i menjars preferentment en família.

✅ Primer nivell: consum diari

  • Fruites: mínim 3 racions al dia.
  • Hortalisses: mínim 2 racions al dia, una d’elles en cru.
  • Cereals integrals i patates: 4-6 racions al dia.
  • Oli d’oliva: 4-6 racions al dia.
  • Fruita seca: un grapat tots els dies.
  • Làctics: 2-4 racions al dia.
  • Peixos, carn blanca, ous, llegums: 1-2 racions al dia (alternant el seu consum).

⚠️ Segon nivell: consum setmanal

  • Carns vermelles i pernil: fins a 2 racions a la setmana.

⚠️ La cúspide: consum ocasional

  • Embotits i productes cárnicos.
  • Dolços, snacks, brioixeria, mantega, salses i begudes dolces.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions