Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Així és una dieta vegana correcta

Evita el consum d'ultraprocesados, prioritza els cereals integrals, pren productes amb proteïnes vegetals i suplementa amb vitamina B12, segons criteri professional

Un de cada deu espanyols rebutja en major o menor grau els aliments d’origen animal amb l’objectiu de cuidar el seu cos. Les dietes vegetals ofereixen moltes bondats, però alguns dels productes que permeten ingerir no són necessàriament sans. No sempre vegetarià és sinònim de saludable. Detectar-los pansa per parar esment a la seva composició i desconfiar de certs ultraprocesados dissenyats per substituir ingredients prohibits. Per això et donem diversos consells perquè la teva dieta vegana sigui correcta.

En teoria, el creixement de la població vegetariana hauria de suposar un augment del consum de fruites, verdures i llegums, però la realitat no és així. La indústria ha detectat un gran nínxol de mercat en les indicacions veggie o vegan i ha inundat els comerços amb productes d’aquestes característiques, però sense esments al seu valor nutricional. Ocorre el mateix que amb els aliments ultraprocesados no veganos: resulta imprescindible llegir les etiquetes per conèixer què contenen.

Els consells per a una dieta vegana sana són similars als quals es donarien per a una altra que permetés la carn:

  • Evitar el consum d’ultraprocesados.
  • Augmentar el consum de llegums a quatre racions a la setmana.
  • Ingerir, almenys, tres racions de fruita i dues de verdura diàries.
  • Prioritzar els cereals integrals.
  • Prendre productes amb proteïnes vegetals (tofu).
  • Suplementar amb vitamina B12, segons criteri professional.

En general, l’alimentació vegana és una elecció correcta si els ingredients vegetals disponibles es combinen de forma adequada i s’ingereixen en la quantitat suficient per cobrir les necessitats nutricionals. El consum de fruites i vegetals sempre és positiu, però, al no ingerir carn i derivats, correm el risc de sofrir un dèficit de vitamina B12, un nutrient clau per a molts processos biològics i que solament aporten els aliments d’origen animal. Aquest tipus de dietes sempre ha de suplementarse amb aquesta vitamina.

Quant als nens, cal tenir especial cura, ja que la ingesta de la vitamina B12 és important per al seu desenvolupament i creixement. Si els menors no van a ingerir cap producte d’origen animal, han de posar-se en mans d’un professional de la nutrició perquè elabori una dieta que complementi les seves necessitats nutricionals, i d’un metge que indiqui la suplementación de vitamina B12.

Febrer 2020 Imatge: CONSUMER EROSKI

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

dieta vegetariana

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions