Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Alguns consells per a la preparació d’algues

Les algues marines són complements nutritius que aporten elements essencials per al nostre organisme

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 21deJunyde2001

Procedents de la mar, i ara també del cultiu, les algues són una verdures, marines, cada vegada més presents en la gastronomia. La tendència d’incloure-la en les receptes denota influència oriental, perquè el Japó, la Xina, Vietnam són països en els quals les algues formen part de la seva cultura culinària. Però també les algues estan incloses en les pràctiques dietètiques i terapeúticas, perquè ofereixen propietats nutritives genuïnes.

Encara que encara cal recórrer a mercats especialitzats per a trobar un bon assortiment d’algues, i solen ser precisos alguns consells de qui ho comercialitza, és cada vegada més corrent trobar aquesta verdura. La seva demanda ha augmentat i amb això la versatilitat en la cuina.

Preparació d’algues:


· En el cas que continguin sorra o massa sal, han de rentar-se amb aigua freda.

· Tots els tipus d’algues que es compren “en sec” necessiten
d’un remullo d’uns 20 minutos com a mínim. El remullo fa augmentar fins a 7 vegades el seu volum en sec.

· Una vegada remullades, les algues verdes, poden ser tallades en tires en el sentit del seu creixement.

· Les algues negres es poden picar, desfer en sec o cuinar senceres.

· Les agar-agar es tallen indistintament abans o després del
remullo.

· L’alga kombu necessita un mínim de 45 minuts de remullo i 30
minuts de cocció. S’aconsella aprofitar el brou per a cuinar llegums i elaborar sopes i salses.

· Les algues hijiki es consumeixen preferiblement a l’hivern. El seu sabor és molt fort, per la qual cosa s’utilitzen en petites quantitats. Es preparen
guisades, en sopes, budines, etc. Es remullen mitja hora i triguen una altra mitja hora a cuinar-se. Una vegada cuinades no és aconsellable reescalfar-les.

· L’alga wakame s’utilitza en infinitat de plats, però la seva principal aplicació és sens dubte en les sopes de miso. Triga uns 15 minuts a completar el seu remullo i de 5 a 15 minuts a cuinar-se, però també es pot menjar crua en amanides.

· L’alga nori no necessita temps de remullo perquè se sol consumir torrada.
Per a torrar-la s’utilitza la paella o s’aplica directament sobre la
flama, fins que pren un to entre verd i daurat. Es talla en trossets amb
la tisora o s’empolvora triturant-la amb les mans sobre cereals o
sopes. És rica en fòsfor i té un cert sabor de sardina.

· El kanten s’utilitza fonamentalment en: flams, cremes, salses fredes,
amanides, per a espessir sopes o potajes i com a base de gelatines de fruites.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions