Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Alimentació saludable en la tercera edat: aquests són els 10 consells fonamentals

Una bona alimentació afavoreix el benestar general i és clau per a envellir de manera saludable, com detallem en aquest decàleg

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dissabte, 20deFebrerde2021
alimentos sanos tercera edad Imatge: Getty Images

L’alimentació, igual que l’activitat física, exerceix un paper fonamental en la salut de les persones. I això és especialment rellevant en la tercera edat, quan el nostre organisme comença a experimentar diversos canvis que poden afectar el benestar general. Cuidar el que mengem, la qual cosa bevem i el nostre estil de vida és imprescindible per a envellir d’una manera saludable, plaent i ple, com detallem aquí. Per a recordar-ho amb facilitat, pren nota d’aquests 10 consells:

Decàleg de l’alimentació en la tercera edat

  • 1. Beure aigua amb freqüència, encara que no es tingui sensació de set. També es recomana consumir sopes, cremes i altres aliments que incorporin una gran quantitat d’aigua.
  • 2. Consumir una quantitat adequada de fruites i hortalisses. En concret, dues racions al dia de verdures i, com a mínim, tres racions de fruites.
  • 3. Incloure en la dieta llegums, peix, ous i carns saludables, amb una freqüència de de tres a quatre racions a la setmana.
  • 4. Protegir els ossos. Els lactis són una bona font de calci, però la salut òssia també depèn de l’activitat física i d’evitar el tabac i l’alcohol.
  • 5. Prendre menys sal i menys sucres. Per a fer-ho, es recomana limitar al màxim els aliments que els continguin, com les galetes i la resta de brioixeria.
  • 6. Adaptar l’alimentació si es tenen dificultats per a mastegar i empassar. Si no es poden menjar les fruites i verdures senceres, es poden passar per la batedora, però no pel pasapurés o el xinès, ja que es perdria la fibra que es necessita.
  • 7. Consultar al metge si la persona major s’ennuega amb el menjar o l’aigua. Pot ser un senyal d’algun problema més greu, com una malaltia neurològica o un accident cardiovascular.
  • 8. Condimentar. Si s’ha perdut l’interès pel menjar i ja no dóna plaer, les espècies són una solució per a evitar l’ús de sal.
  • 9. Demanar ajuda si es perd la capacitat per a anar a comprar i preparar el menjar o si no es recorda haver menjat.
  • 10. No prendre suplements nutricionals, tret que els prescrigui un professional.

A més, és molt important acompanyar la bona alimentació amb un estil de vida actiu i saludable. En aquest article trobaràs unes quantes recomanacions per a aconseguir-lo.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions