Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Alimentació saludable en la tercera edat: aquests són els 10 consells fonamentals

Una bona alimentació afavoreix el benestar general i és clau per a envellir de manera saludable, com detallem en aquest decàleg
Per Eduard Baladia 20 de febrer de 2021
alimentos sanos tercera edad
Imagen: Getty Images

L’alimentació, igual que l’activitat física, exerceix un paper fonamental en la salut de les persones. I això és especialment rellevant en la tercera edat, quan el nostre organisme comença a experimentar diversos canvis que poden afectar el benestar general. Cuidar el que mengem, la qual cosa bevem i el nostre estil de vida és imprescindible per a envellir d’una manera saludable, plaent i ple, com detallem aquí. Per a recordar-ho amb facilitat, pren nota d’aquests 10 consells:

Decàleg de l’alimentació en la tercera edat

  • 1. Beure aigua amb freqüència, encara que no es tingui sensació de set. També es recomana consumir sopes, cremes i altres aliments que incorporin una gran quantitat d’aigua.
  • 2. Consumir una quantitat adequada de fruites i hortalisses. En concret, dues racions al dia de verdures i, com a mínim, tres racions de fruites.
  • 3. Incloure en la dieta llegums, peix, ous i carns saludables, amb una freqüència de de tres a quatre racions a la setmana.
  • 4. Protegir els ossos. Els lactis són una bona font de calci, però la salut òssia també depèn de l’activitat física i d’evitar el tabac i l’alcohol.
  • 5. Prendre menys sal i menys sucres. Per a fer-ho, es recomana limitar al màxim els aliments que els continguin, com les galetes i la resta de brioixeria.
  • 6. Adaptar l’alimentació si es tenen dificultats per a mastegar i empassar. Si no es poden menjar les fruites i verdures senceres, es poden passar per la batedora, però no pel pasapurés o el xinès, ja que es perdria la fibra que es necessita.
  • 7. Consultar al metge si la persona major s’ennuega amb el menjar o l’aigua. Pot ser un senyal d’algun problema més greu, com una malaltia neurològica o un accident cardiovascular.
  • 8. Condimentar. Si s’ha perdut l’interès pel menjar i ja no dóna plaer, les espècies són una solució per a evitar l’ús de sal.
  • 9. Demanar ajuda si es perd la capacitat per a anar a comprar i preparar el menjar o si no es recorda haver menjat.
  • 10. No prendre suplements nutricionals, tret que els prescrigui un professional.

A més, és molt important acompanyar la bona alimentació amb un estil de vida actiu i saludable. En aquest article trobaràs unes quantes recomanacions per a aconseguir-lo.