Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Alimentar-se un dia en la neu

Fer una bona elecció d'aliments és fonamental per resistir un dia sencer a la intempèrie gelada, sense perill que una mica del que ha menjat sent malament

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 26deDesembrede2006
Img nievep

Img nieve

La neu és un del majors atractius de l’hivern. Per gaudir de tot un dia en la neu no és imprescindible anar a esquiar, també pot ser molt divertit fer una excursió amb la família o amb els amics a una muntanya on la neu estigui assegurada. Per a això és necessari anar ben equipat amb la roba adequada i el menjar necessari per afrontar la jornada.

Moltes hores en la neu
Si es decideix fer l’excursió, solen ser moltes les hores que es passen fora, perquè s’intenta aprofitar al màxim les hores de sol i no es perd temps a sortir a menjar a un restaurant. El més habitual és portar el menjar de casa i menjar en un lloc apropiat, però sense necessitat de sortir de la zona.

ja que són moltes hores les que un passa fora de casa, és important que no faltin aliments que ens aportin tota l’energia necessària per protegir-se del fred i mantenir-se actiu

És important que no faltin aliments que ens aportin tota l’energia necessària per protegir-nos del fred i mantenir-nos actius al llarg de tot el dia. En ocasions no és possible guardar el menjar i l’ha de portar un mateix en la seva motxilla durant tota la jornada, per la qual cosa no tots els aliments es conserven en bon estat. En tals casos, fer una bona elecció d’aliments és fonamental per resistir un dia sencer sobre la neu, sense perill que una mica del que ha menjat sent malament.

Què es pot menjar?
Un bon desdejuni abans de sortir de casa
Un desdejuni complet és fonamental per enfrontar-se a una jornada en la neu. Abans de sortir de casa és important prendre làctics, cereals i fruita. Quan es prepari el menjar convé triar aquells aliments que aportin molta energia i ocupin poc espai i embolicar-los ben perquè no s’espatllin.

Com el retorn a casa serà a mitjan tarda, els menjars que un ha de guardar en la seva motxilla són l’esmorzar i el menjar. Algun tentempié i una mica de beguda no poden faltar en els casos en els quals es realitza molt exercici durant tantes hores.

Aliments fàcils de menjar a mitjan matí
Per a la mitjana demà es poden incloure sucs, fruites fresques com a plàtans, mandarines, pomes…, batuts o iogurts líquids. La fruita seca i les fruites dessecades com a prunes passes i figues seques són aliments energètics i que no ocupen molt espai en la motxilla. La idea és portar alguna cosa que es mengi ràpid i no requereixi ni plats, ni gots, ni coberts.

Un entrepà complet
Per al menjar sí que s’ha de dedicar temps a asseure’s i menjar relajadamente, sempre que el lloc i l’ambient ho permeti. El moment del menjar és potser l’únic del dia en el qual es fa una parada per descansar i menjar. El més pràctic sens dubte és un sándwich o un entrepà que es pot emplenar d’algun aliment proteic -pernil, formatge, tonyina, sardines en conserva…-, juntament amb alguna cosa vegetal. Si es porten truites, s’ha d’assegurar que estigui ben quallat l’ou, per evitar la possibilitat d’emmalaltir per salmonella. D’aquesta forma s’obté un plat a més d’agradable, ràpid de preparar, i pot formar part d’una dieta equilibrada. Algun exemple pot ser:

Entrepà vegetal de pa romà

Sándwich amb truita de bolets

Sempre a mà un tentempié
No cal oblidar-se tampoc d’incloure algun tentempié per consumir en algun moment de cansament o d’apetit sobtat. Alguns d’aquests aliments poden ser una borsa de patates, una tableta de xocolata o un paquet de galetes, encara que sempre la fruita, la fruita seca o els dessecats, són els més saludables.

I una vegada a casa…
En tornar a casa convé que el sopar sigui calent per entonar el cos. Una sopa o un puré de verdures i un segon plat senzill de fer i de digerir, com un peix, una truita o una mica de pollastre, poden ser la millor combinació abans de marxar-se al llit.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions