Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Aliments per a alleujar el cruiximent

L'aigua amb sucre o bicarbonat són dos remeis populars que només afavoreixen la hidratació, no alleugen el dolor del cruiximent ni les evita

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 28deAbrilde2008
Img futbol Imatge: copilot
Img futbol1
Imatge: copilot

El dolor és un dels símptomes específics del cruiximent. Aquestes molèsties apareixen generalment en individus no entrenats quan comencen a practicar algun esport, en reintegrar-se a la pràctica esportiva després d’un període d’inactivitat, en passar d’un entrenament suau a un intens o després d’un esforç d’intensitat no habitual. En general, es produeixen passades unes hores després de l’exercici.

Mites i realitats

El cruiximent apareixen com a conseqüència del sobreesforç de la musculatura
El cruiximent són una sensació que es produeix quan es mouen els músculs, semblança a les burxades d’unes agulles. La teoria més coneguda sobre la seva formació és la que diu que es produeixen per l’excés de l’àcid làctic que s’allibera normalment durant l’exercici. En refredar-se el múscul després de l’entrenament, l’àcid làctic solidifica i cristal·litza, i els cristalls es claven “com a agulles” en les fibres musculars. A causa del fet que l’exercici fa disminuir el dolor es creia que la calor produïda pel múscul feia que els cristalls es desfessin. Una teoria molt estesa, però falsa.

En realitat, el cruiximent sorgeixen com a conseqüència del sobreesforç de la musculatura, la qual cosa provoca micro romps de les fibres musculars, donant lloc a la inflamació del múscul afectat. És la pròpia inflamació la que provoca el dolor, que sol arribar al seu punt àlgid entre les 24 i 48 hores de l’exercici desmesurat. El dolor que apareix atén dues raons: bé perquè la fibra muscular és feble i no és capaç de sostenir el nivell d’exercici, o bé perquè es fa un treball muscular quan s’està desentrenat i la fibra no és capaç de suportar-lo.

Les zones més afectades per aquest dolor són les unions musculars i els tendons prop de les articulacions, ja que és en la zona múscul-tendinosa on existeixen més fibres musculars febles i més tensió. El cruiximent acaben amb les fibres febles, i les que aconsegueixen aguantar la pressió es fan més fortes.

Aigua amb sucre o bicarbonat?

El bicarbonat o l’aigua amb sucre, dos remeis populars tan llargament usats per a evitar o combatre el cruiximent, poden, en el millor dels casos, ajudar al fet que qui les sofreix s’hidrati més, però no alleuja el dolor del cruiximent ni evita que es produeixin. El fred és un bon antídot per a baixar la inflamació i com que en el cruiximent es produeix aquest símptoma, a vegades n’hi ha prou amb tirar aigua freda, o bé submergir l’articulació o la zona afeblida en un rentamans amb aigua i una mica de gel.

Per consegüent, per a la recuperació del cruiximent l’única prevenció és la pràctica d’exercici regular i gradual, l’aplicació de fred en la zona afectada, sense oblidar que una dieta equilibrada i una bona hidratació ha d’acompanyar a qualsevol pràctica esportiva.

ES PODEN EVITAR?

El cruiximent són part d’un procés d’adaptació muscular, i l’única cosa que es pot fer per a evitar-les és fer exercici progressivament. Si no s’està en forma, cal evitar que les primeres sessions d’entrenament o d’activitat física siguin molt intenses, i en general, no augmentar bruscament la intensitat de l’exercici.Quan un esportista baixa el seu nivell d’entrenament, moltes fibres musculars s’atrofien, quan comença l’entrenament les parts més febles es trenquen, es fa una selecció de les millors.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions