Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Aliments per augmentar la concentració

Farina de civada, nabius, salmó, alvocat, te verd i xocolata negra són els sis aliments triats per mantenir una concentració plena durant tot el

img_aguacate

Mantenir la ment activa durant les hores lectives del dia no sempre és fàcil. Hi ha moments en els quals es baixa la guàrdia i concentrar-se resulta una difícil tasca. Els nivells d’estrès actuals passen factura i el cos no sempre respon al 100%. Hi ha una relació directa entre les situacions externes a les quals està sotmès el cos i la resposta que dona sota aquestes circumstàncies. Una mala gestió d’aquestes respostes pot tenir repercussions en el sistema immunitari, disminuir les defenses i augmentar la vulnerabilitat a contreure malalties, tant físiques com a psíquiques. Una bona alimentació és la base per mantenir un equilibri òptim en l’organisme.

Imatge: Darya Pi

Saber triar els aliments adequats i seguir una dieta sana és la millor i gairebé única opció per estar al 100% durant tot el dia. Realitzar exercici de manera regular també ajuda a mantenir aquest estat òptim, la base del qual sempre és l’alimentació. Durant llargs períodes d’estrès o cansament, l’organisme perd la capacitat de concentració. Segons un estudi realitzat per la revista Forbes, l’alimentació és clau per evitar aquesta situació. Segons l’estudi, sis aliments aconsegueixen mantenir el nivell de concentració en l’organisme. La farina de civada, els nabius, el salmó, l’alvocat, el te verd i la xocolata negra són els sis triats com a aliments imprescindibles per mantenir una concentració plena durant tot el dia.

Xocolata i te verd per millorar la concentració

La xocolata i el te verd són dos aliments estimulants

La xocolata i el te verd són estimulants, la qual cosa suposa una injecció d’energia per al cos. Es recomana el consum d’una tassa de te verd al dia per proporcionar a l’organisme la quantitat de cafeïna necessària per mantenir la concentració als moments de baixa activitat. A més, el consum d’aquest aliment proporciona sensació de sacietat, no conté calories, elimina la set, prevé la fatiga o evita indigestions, entre uns altres.

La xocolata negra és un altre estimulant que, a més de ser també natural, satisfà el desig o la necessitat de sucre en l’organisme. Aquests factors ajuden al cos a concentrar-se o a mantenir la concentració. Té un estimulant natural, similar a la cafeïna, que ajuda a mantenir l’atenció. Els experts asseguren que la ingesta d’una petita quantitat diària ja és suficient per notar els seus efectes en l’organisme.

Farina de civada, salmó i alvocat

La civada és un cereal molt complet, ric en proteïnes, en greixos i vitamines, sobretot la timina (B1), la presència de la qual beneficia el funcionament del sistema nerviós. La farina de civada destaca per un efecte equilibrante del sistema nerviós, per aquest motiu el seu consum s’indiqui en situacions de nerviosisme, insomni o moments d’estrès. Ajuda a mantenir fresca la memòria a curt termini durant tot el dia. Altres qualitats són: un gran efecte saciante, baixa en calories, molt digestiva i una ajuda en el control del colesterol en sang. Es pot consumir en el desdejuni, en forma de cereals, o afegir-la als plats que es desitgi.

El salmó, pel seu contingut d’àcids grassos omega 3, és un altre dels aliments essencials per millorar la concentració i el funcionament del cervell. La seva composició fa que aquest peix blau ajudi, a més, a controlar els nivells de colesterol i disminueix el risc de sofrir malalties cardíaques. En aquesta mateixa línia, l’alvocat és un aliment complet i ric en greixos saludables que, com el salmó, afavoreix que es mantingui i millori el nivell de concentració. És un aliment ric en àcids grassos omega 3, així com en potassi, fibra i antioxidants. Pot consumir-se cru o cuinat, encara que sempre és més pur en cru.

NABIUS PER A la MEMÒRIA

Els nabius són l’últim grup d’aliments que, segons l’estudi publicat en la revista Forbes, té efectes que augmenten la concentració durant tot el dia. És un aliment ric en antioxidants, que ajuden a activar els enzims protectors del celebro i milloren la memòria, i en potassi, un mineral necessari per a la transmissió i la generació de l’impuls nerviós. És una fruita amb un baix contingut calòric, ja que la seva aportació d’hidrats de carboni és baix, rica en vitamina C i una bona font de fibra, potassi, ferro i calci.

El seu principal característica és la seva abundància en pigments naturals, els antocianos i carotenoides, que confereixen a aquest aliment el seu color característic i el seu sabor. Alguns estudis consideren als nabius preventius de malalties com el Parkinson i que ajuden a enfortir la memòria a llarg termini.

Com es poden consumir? Admeten nombroses formes: frescs, en suc, melmelades, gelees, compotes o de farciment en pastissos o rebosteria. Són un bon aliment contra les infeccions urinàries, ja que contenen molt bones accions bactericides i inhibeixen el seu creixement. També són un poderós remei per eliminar paràsits intestinals i, si es barregen amb llet, s’aconsegueix un gran reconstituent per a l’organisme, fins i tot per als consumidors amb una digestió més delicada. Són també una bona opció per guarir èczemes cutanis o per facilitar la cicatrització de ferides, si es xopa el seu suc en un drap i s’aplica sobre la zona.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions