Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida amb magret d’ànec i amaniment de cireres del temps

Img 153853 g
Temps 10-15 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 385 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Coem la pasta en aigua bullint amb un polsim de sal durant 8 minuts. Escorrem, refresquem i tornem a escórrer. La reservem lleugerament untada amb oli d’oliva verge.

Fem el magret a la planxa, quadriculant abans amb un ganivet la part del greix. Una vegada torrada la part del greix, introduïm en el forn precalentado a 200º C i rostim durant 5 minuts. Traiem el magret del forn i tallem en fines làmines.

Rentem l’enciam, tallem en fines tires, tallem la cebolleta vermella, barregem amb la pasta escorreguda i amanim amb oli d’oliva. Agreguem a l’últim moment els tomàquets pelats i trossejats i, sobre aquesta preparació, col·loquem unes làmines de magret d’ànec rostit.

Al moment de servir, preparem un amaniment amb les cireres sense llavors i picades, amb oli d’oliva, vinagre de Mòdena i sal. Removem l’amaniment que agregarem a l’amanida al moment de servir.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
385 14,8g 3g 7,5g 0,4g
19% 21% 15% 8% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La pasta és un aliment elaborat a força de farina, presenta un elevat contès en hidrats de carboni d'absorció lenta, és a dir, que allibera la seva energia a poc a poc, la qual cosa proporciona la sensació de sacietat per més temps. És un aliment amb poc contingut gras i sense colesterol, al seu torn conté vitamines I i B, fibra vegetal, calci, magnesi, fòsfor i potassi. Es prepara amb carn d'ànec, una de les més gustosas que existeix, encara que si es menja amb pell, estem davant una de les carns més grasses del mercat. Per tant, si es vol gaudir d'aquesta carn sense consumir un excés de greix, és convenient retirar la pell. L'ànec aporta una gran quantitat de proteïnes de bona qualitat i aminoàcids essencials. És font de vitamines del grup B principalment i minerals com el ferro, zinc i el fòsfor. La presència de tomàquet, un aliment sa i saludable, summa vitamines A, C, B6, B9 i minerals com el ferro, manganès i calci. En general, la recepta és alguna cosa grassa i calòrica, la qual cosa ha de tenir-se en compte per consumir amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Hipercolesterolemia
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Diabetes mellitus
  • Obesidad o sobrepeso