Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida caprese

Img 152412 g
Temps 10-15 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 200 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Pelem els tomàquets i tallem en rodanxes. Tallem la mozzarella també en rodanxes o en boletes i barregem amb el tomàquet, ja solament falta l’amaneixo.

En un got de batedora, posem les fulles d’alfàbrega rentades, la dent d’all pelat, l’oli d’oliva, unes gotes de vinagre i un polsim de sal. Trituramos fins a aconseguir una salsa homogènia, però amb alguns trossets de fulles d’alfàbrega que es vegin. Amanim amb aquesta salsa al moment de servir l’amanida.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
200 14,5g 4,8g 5,7g 1,1g
10% 21% 24% 6% 19%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El tomàquet és un aliment amb nombroses propietats nutricionals, és baix en calories i és font d'importants nutrients com a calci, fibra, potassi, iode, magnesi, sodi, fosforo i vitamines A, B7, B9, C i K. Es prepara amb formatge mozzarella, que suma sabor, textura i nutrients tals com el calci, potassi, zinc, iode, magnesi, sodi i vitamines A, B3, B7, B9 i K, però també grassa. És una recepta rica en calories i amb una mica de sucre. És, doncs, important consumir-la amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Hipercolesterolemia
  • Obesidad o sobrepeso
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus