Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida mixta amb patates picades i tomàquet d’estiu

Img 154968 g
Temps 15-20 min
Dificultat Principiants
Valor energètic 155 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Piquem la ceba i el pebrot vermell en fines tires i sofregim amb un parell de cullerades d’oli d’oliva. Quan la ceba estigui sofrita, agreguem les patates pelades i tallades en quadrats, cobrim amb aigua i bullim durant 20 minutos. Escorrem, posem a punt de sal i deixem refredar.

Piquem les patates amb una forquilla, afegim un chorrito d’oli d’oliva i les col·loquem a la base del bol. Sobre elles posem les fulles dels enciams rentats, uns trossets de tomàquet d’estiu pelats i trossejats, albercocs rentats i trossejats i unes tires de cecina. Amanim amb una vinagreta de gerd, que farem barrejant tres cullerades d’oli d’oliva verge extra, una cullerada de vinagre de gerd i un polsim de sal.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
155 8,7g 1,4g 3,6g 0,5g
8% 12% 7% 4% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'enciam és un grandíssim aliment, conté molt poques calories i és rica en fitonutrientes, que aporten propietats beneficioses per a la salut, i prevenen de l'aparició de malalties. Destaca la presència de vitamines A, C, I i del grup B, minerals com el ferro, magnesi, potassi i fòsfor i antioxidants. Es prepara amb patata, un aliment amb importants dosis de carbohidrats complexos així com vitamina C, fibra, potassi, magnesi i calci. És una molt bona font d'energia. És un aliment que conté fibra, la qual cosa ajuda als processos digestius i manté l'organisme lliure de toxines. La patata és també un aliment alacinizante, ajuda a l'organisme a rebaixar els nivells àcids del seu interior, finalment el tomàquet, excel·lent fruit replet d'antioxidants com la luteïna, ric en fibra i baix en sal. Una recepta amb grans nutrients per a l'organisme

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Hipercolesterolemia
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Diabetes mellitus