Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanides d’hivern: cinc opcions delicioses

La combinació d'ingredients crus i cuinats permet gaudir de plats molt saludables i frescs, fins i tot quan fa fred

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 13 de Gener de 2014

El consum de fruites i verdures és beneficiós per a la salut. Les amanides permeten combinar diverses hortalisses per aprofitar les seves diferents qualitats nutricionals. El seu punt fort és que poden reunir una gran varietat de vegetals crus, sense amb prou feines pèrdua de nutrients. El punt feble… que en ser una preparació tan fresca, de vegades costa menjar-la a l’hivern. Quan fa fred, ve de gust més un altre tipus de receptes, com a plats calents o menjar d’olla. No obstant això, no hi ha raó per renunciar a les amanides en els mesos més freds de l’any. A continuació s’explica com preparar una bona amanida d’hivern i s’ofereixen cinc opcions per portar a la taula.

Imatge: lorenzograph

Com preparar una bona amanida d'hivern

El secret de les amanides d'hivern consisteix a suavitzar la seva temperatura per aconseguir que siguin un plat temperat. Però, a més, la clau està a afegir algun element que aporti energia, especialment si l'amanida serà un plat únic. Així com a l'estiu ve de gust que els ingredients estiguin ben freds (recentment trets de la nevera, bona part de les vegades), en els dies gèlids és preferible aparcar el refrescant i degustar unes bocades amb sensacions menys extremes. Aconseguir això és molt fàcil: prou barrejar ingredients crus i frescs amb altres cuinats i tebis (no calents). D'aquesta manera obtindrem una temperatura de conjunt molt agradable al paladar, mentre conservem intactes les propietats de molts d'aquests aliments.

  • Entre els ingredients crus, comptem amb diversos "incondicionals" de la cuina: tomàquet, ceba, pebrots, cogombres, pastanaga i verdures de fulla verda, des d'enciams variats i espinacs fins a canonges i endívies. Mai fallen.
  • Entre els ingredients temperats, la varietat és gairebé infinita. Podem apostar pels llegums (reservant una mica de les quals fem en aquests dies) o per l'arròs, un cereal molt versàtil. Però també podem incloure més energia amb unes patates o una mica de pasta, ambdues riques en carbohidrats. Una altra opció és agregar una mica de proteïna animal (mariscs, pollastre, ou cuit) o afegir formatges i peixos en conserva (tonyina, aladrocs, anxoves) per sumar calci al nostre plat.

Cinc classes d'amanides per als dies freds

Les combinacions possibles són moltes i, en bona mesura, les decisions les presa el paladar. Així i tot, ressenyem diverses opcions, segons grups d'aliments: formatges, pasta i patates, arròs, llegums, carns i peixos.

Etiquetas:

amanides cuinar vegetals

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte