Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amb tu, pa i ceba

El 40% dels càncers es poden prevenir amb l'adopció d'hàbits de vida saludables

El sobrepès i l’obesitat són un problema sanitari molt freqüent que va en augment, tant en la població adulta com en la infantil i juvenil. L’excés de pes està relacionat amb l’aparició d’alguns tipus de càncer, com el d’estómac, fetge, pàncrees i tiroide. Menjar fruites i verdures és molt saludable, però és igual d’important evitar determinats aliments, com snacks, fregits, sucres afegits, brioixeria industrial o precuinats. Si li sobra algun quilo, busqui el moment i l’ajuda que necessiti per llevar-li-ho de damunt. No l’hi pensi massa! En aquest article s’explica com saber si el pes corporal és l’adequat, es donen alguns consells per perdre pes i s’anima a participar en la campanya “TanSolo5Minuts” per conèixer els hàbits de vida de la població.

Imatge: AECC

Com saber si el meu pes és l'adequat

Per mesurar l'obesitat, els metges usen una escala coneguda com a índex de massa corporal (IMC). No es fiï de les talles de les tendes de moda! L'IMC es calcula seguint una operació molt senzilla que segur que ja coneixerà: IMC* = Peso (en quilos) / Altura al quadrat (en metres). Per exemple: 65 (kg) / 1,70 x 1,70 (m) = 22,49.

  • El seu pes és baix si el seu IMC és menor de 18,5.
  • El seu pes és normal si el seu IMC està entre 18,5 i 24,9.
  • Té sobrepès si el teu IMC es troba entre 25 i 29,9.
  • Sofreix obesitat en grau I si el seu IMC està entre 30 i 34,9.
  • Té obesitat en grau II: si el seu IMC es troba entre 35 i 39,9.
  • Pateix obesitat en grau III: si el seu IMC és major de 40.

* Aquests valors no s'han d'aplicar en nens i adolescents. Davant qualsevol dubte, sempre consulti al seu metge. Per calcular l'IMC també pot utilitzar aquesta calculadora online.

Si vol perdre pes...

Si ja ha decidit llevar-se aquests quilos de més, posi's a això. Aquí li deixem alguns consells:

Imatge: AECC
  • Visiti al seu metge i consulti quin és la dieta més adequada per a vostè.
  • Perdi pes de manera gradual amb ajuda d'un dietista-nutricionista.
  • Triï ben els aliments que menjarà: millor aliments baixos en greixos poc saludables i pobres en sucres refinats i afegits.
  • Substitueixi els aliments rics en greixos (brioixeria, formatges grassos...) per fruita, verdura, cereals, llegums o productes làctics descremats.
  • Coma en petites quantitats.

Coses que cal tenir en compte, a més de l'alimentació

Un dels pilars de l'Associació Espanyola Contra el Càncer és conscienciar sobre hàbits de prevenció. Cada dia hi ha més estudis que demostren que aquestes rutines són igual d'importants tant per prevenir, com per a persones a els qui ja se'ls ha diagnosticat un càncer.

  • El 40% dels càncers es poden prevenir adoptant hàbits de vida saludables.
  • S'ha observat que, amb independència de l'edat a la qual es comenci a fer exercici físic, s'obté un benefici enfront del càncer. Ningú és massa jove o massa major per mantenir una vida activa i beneficiar-se dels efectes positius de la realització d'una activitat física de forma regular.
  • Existeix evidència que dur a terme una activitat física d'intensitat moderada diàriament està associat amb una reducció del risc de patir càncer de còlon, mama, úter i pròstata.
  • L'activitat física també és necessària per mantenir un pes corporal saludable, especialment en el cas de persones que porten una vida sedentària, sent recomanable realitzar una activitat física moderada almenys mitja hora diària.
  • L'activitat física beneficiosa per a la salut és aquella d'intensitat moderada que es fa diàriament, o gairebé tots els dies, amb una durada mínima de 30 minuts.
  • S'entén per intensitat física moderada quan augmenta la sensació de calor i s'inicia una lleugera sudoració, el ritme de la respiració i dels batecs de cor s'incrementen, però encara permet parlar.
  • La durada aconsellada depèn de la intensitat. Si no es pot realitzar una activitat física d'intensitat moderada, poden fer-se 60 minuts d'intensitat suau.
  • Encara que la majoria dels adults no necessiten una revisió mèdica mèdica per començar a realitzar una activitat física moderada, és aconsellable consultar amb el metge si s'és dona major de 50 anys o home major de 40, i en el cas de patir malalties cròniques com a diabetis, obesitat, osteoporosis, hipertensió i malalties cardiovasculars.

Participa?

En l'Associació Espanyola Contra el Càncer ens hem proposat redefinir al llarg d'aquest any 2017 totes les activitats de prevenció que duem a terme. Per poder aconseguir-ho, necessitem conèixer la situació actual a Espanya. Per això ens vam sumar al projecte "TanSolo5Minuts", una campanya oberta a tots per conèixer els hàbits de vida de la població, amb l'objectiu d'identificar en tot el territori nacional zones amb el risc de patir càncer.

Amb la seva participació, ens ajudarà a organitzar millor les nostres accions de prevenció i a reduir així en un 50% el nombre de persones afectades i els tractaments agressius vinculats al càncer. Accedeixi a la web de "TanSolo5Minuts" i realitzi l'enquesta! Amb prou feines li portarà uns minuts i ens ajudarà a vèncer al càncer.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

AECC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte