Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Aperitius estimulants de l’apetit

Només alguns aperitius són recomanables com a tònics i estimulants del sistema digestiu per la seva qualitat per a obrir l'apetit

  • Autor: Per

  • Data de publicació: Dilluns, 07deAbrilde2008
Img aceitunas Imatge: sanja gjenero

Quan s’esmenta la paraula ‘aperitiu’ el primer que sol venir al capdavant és la petita ració de menjar que es pren abans d’un menjar principal o la beguda que sol acompanyar a aquest menjar. A Espanya és molt comú anar a prendre l’aperitiu o anar de tapes, o preparar en la pròpia llar alguna cosa per a ‘picar’ abans de menjar. També es coneix amb el nom d’aperitiu als ‘snacks’ salats tipus gusanitos i similars, elaborats amb patata, sèmoles i farines de cereals o tubercles, olis o greixos i sal, a més d’additius varis. Si atenem la definició de la Reial Acadèmia de la Llengua, una de les accepcions de ‘aperitiu’ és la d’allò que ‘serveix per a obrir l’apetit’. Alguns d’ells, per les seves propietats serveixen per a obrir l’apetit, i entre tots ells cal triar aquells que no escalabren la dieta en greixos i calories.

Obrir l'apetit

/imgs/2008/04/aperitivo11.jpgSón moltes les persones que estan a dieta i no saben què menjar com a aperitiu o què beure quan salin a prendre alguna cosa . Directament prescindeixen de menjar alguna cosa per temor a sumar més calories i tirar per terra l’esforç de tota la setmana. Dels molts aliments que es prenen com a aperitiu, només alguns són particularment recomanables com a tònics i estimulants del sistema digestiu, per la seva qualitat per a obrir l’apetit alhora que són lleugers quant a aportació calòrica.

La seva ingesta afavoreix la secreció de sucs gàstrics i prepara a l’estómac per a la digestió del menjar posterior. És el cas de les olives, els adobats, els vegetals fermentats o begudes com la tònica, entre altres. Molts altres tenen la qualitat contrària, ja que s’empra tant de greix i midó en la seva elaboració, que lleven apetit per al menjar posterior i aporten massa calories en un volum tan petit.

Els embotits i els formatges no són els aliments més indicats per a l’aperitiu per gran quantitat de greix, colesterol i caloriesÉs el cas dels fregits (croquetes pernil i formatge, tigres, gambes o pebrots, entre altres) tan habituals com entrants en molts menús o com a tapa abans de menjar. Els embotits i els formatges també solen ser molt recorreguts per a oferir als convidats abans dels menjars, encara que segueixen sense ser els aliments més indicats perquè el menú sigui digestiu i equilibrat: massa greix, colesterol i calories juntes. Entre les begudes, triomfen les refrescants, el vermú i les copes de vi o de cervesa.

Es pot, i es deu, seguir amb el costum de prendre alguna cosa abans de menjar encara que s’estigui a dieta. Per a moltes persones, es tracta d’un moment de trobada entre amics o familiars, molt plaent que no convé deixar de costat. Els experts en psicologia ja adverteixen que un dels pilars per a ser constant i estar convençut de la dieta a seguir és acaronar l’espai emocional. En aquest capítol caldria tenir en compte el benestar que produeixen les relacions socials i els moments compartits amb les persones més afins.

Paginació dins d’aquest contingut


RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions