Salta el men煤 de navegaci贸 i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundaci贸

Canals d鈥橢ROSKI CONSUMER


Est脿s en la seg眉ent localitzaci贸: Portada > Alimentaci贸

Aquest text ha estat tradu茂t per un sistema de traducci贸 autom脿tica. M茅s informaci贸, aqu铆.

Aquestes són les fruites quotidianes amb major contingut d’aigua

A la primavera i estiu, les fruites amb major contingut en aigua estan en el seu millor moment i suposen una font d'hidratació rica i nutritiva

  • Autor: Per
  • Data de publicaci贸: Diumenge, 18deJuliolde2021
frutas con mayor contenido de agua Imatge: iStock

Diuen que la naturalesa és sàvia. I, si s’ha de jutjar per la mena de fruites que ens ofereix a cada moment de l’any, és veritat. A la primavera i estiu, quan més estreny la calor, les fruites amb major contingut en aigua estan esplèndides, en el seu millor moment (i, com abunden, és fàcil trobar-les a bon preu). Les fruites resulten indispensables en una dieta sana. Ens aporten vitamines i fibra dietètica, són baixes en calories i ens mantenen hidratats. A continuació, llistem les cinc fruites amb més quantitat d’aigua, expliquem les seves propietats nutricionals i donem algunes receptes per a incloure-les en diferents plats, sense oblidar que al natural és com a millor estan.

Fruites riques, nutritives i hidratants

Segons la Base Espanyola de Dades de Composició d’Aliments (BEDCA), les següents fruites quotidianes són algunes de les quals ens proporcionen més quantitat d’aigua quan les mengem:

馃崏 Síndria

La fruita emblemàtica de l’estiu no podia faltar en aquesta classificació. Amb un 94,6% d’aigua, és un dels fruits de major grandària de quants es coneixen i pot aconseguir fins als 10 quilos. Dues bones tallades de síndria supleixen a un got d’aigua, de manera que resulta una alternativa molt interessant per a oferir a les persones majors, que solen manifestar desgrat per a prendre suficients líquids.

La síndria és una font moderada de licopé, que té propietats antioxidants i que redueix el risc de certs tipus de càncer en general, i de pàncrees, pulmó, còlon i de pròstata, en particular.

La síndria és idònia per a calmar la set, i juntament amb el meló és la reina de les fruites de l’estiu. A causa del seu potent sabor refrescant, també s’utilitza per a preparar amb ella deliciosos sorbets, gelats i sucs.

馃崍 Meló

Amb gairebé un 92,4% d’aigua, el meló és una gran fruita estiuenca. És baix en calories, conté menys sucre que altres fruites i és ric en betacaroteno, que el seu consumeixo ajuda a reduir el risc de malalties cardiovasculars, degeneratives i a prevenir el càncer (les varietats de meló amb polpa taronja contenen més que les altres).

Per la seva aportació de provitamina A i vitamina C, el seu consum es recomana especialment als qui tenen un major risc de sofrir manques d’aquestes vitamines: persones que no toleren els cítrics, el pebrot o altres vegetals. A més, el meló és una de les fruites amb més potassi. Aquest mineral, juntament amb la destacada presència d’aigua, el converteixen en un bon diürètic.

馃崜 Maduixa

Les maduixes i els maduixots són fruites que aporten poques calories. El seu component més abundant, després de l’aigua (el 89,6%), són els hidrats de carboni (fructosa, glucosa i xilitol). Destaca la seva aportació de fibra, que millora el trànsit intestinal, i són molt bona font de vitamina C i àcid cítric.

Les maduixes tenen un elevat contingut de potassi i escàs en sodi, per la qual cosa resulten molt recomanables per als qui sofreixen d’hipertensió arterial o afeccions de vasos sanguinis i cor. També són una bona font de fibra dietètica, molt beneficiosa per a la salut (no sols per a combatre el restrenyiment).

Perquè les maduixes es conservin millor, no cal manipular-les massa i cal rentar-les en l’últim moment, just abans de servir-les.

馃崐 Aranja

El 86,1% d’una aranja és aigua, una fruita que destaca pel seu contingut en vitamina C i en àcid fòlic. L’àcid fòlic és una vitamina imprescindible en els processos de divisió i multiplicació cel·lular que tenen lloc durant els primers mesos de gestació, per la qual cosa el consum de suc d’aranja resulta interessant per a qualsevol dona embarassada. L’aranja, a més, té efectes antioxidants, que bloquegen l’efecte nociu dels denominats “radicals lliures”.

Per a triar una bona aranja, cal buscar els que tinguin major pes respecte a la seva grandària, ja que això indica que estan plens de suc. Per fora han d’estar intactes, sense cops ni magulladuras, i són zones molt endurides o molt toves en la seva pela.

Això sí, un detall important: amb l’aranja cal tenir certa precaució, ja que el seu consum pot interferir amb l’acció d’alguns medicaments (impedint o disminuint la seva absorció en l’organisme). Si prenem ansiolítics, fàrmacs per a reduir el colesterol, antihistamínics o medicaments per a regular la tensió arterial, convé consultar amb el metge.

馃崚 Cirera

Una de les principals qualitats de les cireres és la seva estètica: es tracta d’una fruita bonica que li dóna un toc especial a begudes, postres i plats, a més de que resulta molt atractiva per als nens.

La cirera és rica en hidrats de carboni, sobretot fructosa, si bé el seu valor calòric és moderat respecte d’altres fruites. A més d’aigua (83,7%), aporta quantitats significatives de fibra, que millora el trànsit intestinal, i aporta bones quantitats de flavonoides, un estupend antioxidant.

En comprar-les, s’han de triar les que presentin un color vermell fosc o negre viu, segons la varietat. Les carnoses sempre són les millors. Han d’estar netes i tenir una pell ferma, brillant, sencera i sense trencaments ni imperfeccions.

Vegetals rics en aigua

En els registres de BEDCA trobem altres aliments d’origen vegetal que també són molt rics en aigua. Entre ells, destaquen el cogombre (que, en rigor, també és una fruita) amb un 95,7%; les verdures de fulla verda 鈥攃anonges, enciams, bledes, borratges鈥 que superen el 94% d’aigua; o el tomàquet (un altre fruit), amb un 93,9% d’aigua.聽També presenten un contingut molt destacat d’aigua els raves (94,8%), l’api (94,4%), el carabassó (94,6%) i els espàrrecs verds (92,8%).

Etiquetes:

aigua fruta-ca

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions