Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Aquests són els aliments que ajuden a dormir i els que perjudiquen el somni

Els aliments rics en triptòfan, vitamina B6 i magnesi ajuden a agafar el son, mentre que els que estimulen el sistema nerviós no contribueixen a això

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 21deFebrerde2021
dormir leche Imatge: Damir Spanic

Segons l’edat que tinguem, ja coneixem quantes hores necessitem dormir per a descansar bé. I sabem que per a tenir un somni reparador, i així evitar els efectes perjudicials de la falta de descans, hem de mantenir una bona higiene del somni. És a dir, que a més d’aquestes hores, hem de complir amb una sèrie d’hàbits i actituds com no dormir amb dispositius, fer esport, però no després de les vuit de la nit, o que els horaris entre setmana i dies festius no difereixin molt entre si. Però també és important l’alimentació. En el següent llistat veuràs quins aliments t’ajudaran a agafar el son, i els que no. 

Aliments que ajuden al descans

Els aliments rics en triptòfan, vitamina B6 i magnesi contribueixen en l’objectiu d’agafar el son. Aquestes tres substàncies afavoreixen la síntesi de serotonina i melatonina.

✅ Aliments rics en triptòfan

Aquest aminoàcid essencial que no produeix el cos humà està present de manera natural en les proteïnes d’origen animal.

  • Ous.
  • Lactis (llet i formatge).
  • Peixos.
  • Carnes (gall dindi i pollastre).
  • Cereals integrals: arròs, civada…
  • Llegums.
  • Fruita seca (nous, sobretot).
  • Fruites com el plàtan, la pinya i l’alvocat.

✅ Aliments rics en vitamina B6

Converteixen una petita quantitat del triptòfan en niacina o vitamina B3, i en serotonina, que ajuden a regular els patrons de somni.

  • Germen de blat.
  • Carn (porc, ocells).
  • Ous.
  • Peixos.
  • Llegums.
  • Nous.
  • Verdures.
  • Llegums.
  • Pans i cereals de grans integrals.

✅ Aliments rics en magnesi

Ajuden a calmar el sistema nerviós, perquè funcioni d’una forma més eficient. Contribueixen a la relaxació muscular.

  • Fruita seca i llavors.
  • Peixos blaus: salmó, sardines…
  • Hortalisses de fulla verda: bledes, espinacs, bròcoli…

Aliments que perjudiquen el somni

Els que estimulen el sistema nerviós, a través de substàncies com les metilxantinas (cafè), teobromina (xocolata), teína (te, mat) i amines biógenas com la histamina (peixos fumats, adobats) o la tiramina (formatge curat, embotits, col, pèsols), entre altres.

  • Cafè, te, mat, guaranà.
  • Cacau i xocolata.
  • Conserves de peix blau i fumats.
  • Productes vegetals fermentats (chucrut) i en conserva.
  • Derivats de la soia (miso, tempeh, salsa de soia, tofu).
  • Vinagre.
  • Marisc.
  • Tomàquet.
  • Espècies picants, com el pebre, i alcohol, en general (tots dos augmenten la temperatura corporal).

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

dormir somni

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions