Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Arròs cremoso amb fongs i Idiazabal

Temps 20-30 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 502 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Piquem finament la cebolleta fresca i la dent d’all; sofregim amb una cullerada de mantega i una cullerada d’oli d’oliva. Una vegada pochada la cebolleta i l’all, agreguem els fongs filetejats i deixem que es cuinin durant un parell de minuts.

A continuació, afegim l’arròs bomba, el qual ofegarem lleugerament amb el refrito, vetem una mica de vi blanc per caramelizar els grans d’arròs i, quan s’hagi evaporat l’alcohol, mullem a poc a poc amb el brou d’au, segons ens vagi demanant l’arròs i segons vagi absorbint el brou.

Quan portem uns 18 minuts de cocció, provem el punt de sal i de cocció de l’arròs, si està gairebé al punt és el moment d’espolvorear formatge Idiazabal. Removem lleugerament perquè quedi cremoso. Ja està llest per servir al moment amb una mica de cebollino recentment trossejat.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
502 10,5g 4,9g 2,2g 0,8g
25% 15% 25% 2% 14%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'arròs és un deliciós aliment amb una gran varietat de nutrients en la seva composició. Posseeix un elevat contingut hidrats de carboni, la qual cosa suposa una excel·lent font d'energia per a l'organisme. És font de ferro, potassi, fòsfor, fibra i vitamines B3, B5 i B9. Es prepara amb fongs que sumen proteïnes i abundants minerals. Entre ells, destaca la presència dels oligolelementos com el clor, sofre, manganès o zinc, que suposen un valor afegit a l'aliment. El formatge idiazábal per la seva banda és font de fòsfor, calci i proteïnes però també destaca la presència de grassa el que ha de tenir-se en compte. És en definitiva una recepta a consumir amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento