Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Arròs i quinoa amb salteado de verdures i lleuger alioli

Temps 30-40 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 426 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Coem durant 15 minuts l’arròs amb la quinoa, amb una proporció d’1 mesura de gra i cereal per 4 parts d’aigua. Mentre, pelem les verdures (ceba, pastanaga, all) i les tallem en tires fines juntament amb els pebrots i les tiges d’espàrrecs verds,i el carbassó en cuadraditos.

Rostim totes les verdures alhora (excepte l’all) en una paella calenta amb una mica d’oli d’oliva a l’estil wok. Després, piquem molt fi la dent d’all i afegim a les verdures semi rostides. Una vegada cuinades, les amanim amb una mica d’oli d’oliva i salsa de soia. En la mateixa paella barregem amb el cereal cuit, servim i agreguem d’acompanyament una cullerada de salsa alioli lleugera.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
426 20,7g 2,8g 10,4g 0,4g
21% 30% 14% 12% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La quinoa està consoderado un pseudocereal ja que la seva composició nutricional està entre el cereal i el llegum. No conté gluten, la qual cosa atreu a una gran quantitat de consumidors. La quinoa és font d'hidrats de carboni, aporta proteïna de gran qualitat i greixos insaturats omega 3 i omega 6. Destaca també el seu elevat contingut en fibra, potassi, magnesi, calci, fòsfor, ferro i zinc i vitamines del grup B i I, que exerceix una gran funció antioxidant. Es prepara amb verdures, carbassó, pebrot, espàrrecs i ceba aliments baixos en sodi i poc calòrics que afegeixen grans nutrients com el ferro, calci, zinc, magnesi, iode, fòsfor, fibra i vitamines A, I, C, D, B9, B7 i B3. És una recepta saludable i repleta de bons nutrients.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Hipercolesterolemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Diabetes mellitus
  • Obesidad o sobrepeso