Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Arròs meloso amb costella i bolets

Img 153065 g
Temps 40-50-min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 621 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Per a aquesta recepta anem a utilitzar l’arròs arborio, ideal per elaborar risotto. Si no trobem aquesta classe d’arròs, utilitzem el rodó tipus bomba.

Trossegem les costelles en porcions petites. Piquem en brounoisse (picadito petit) la ceba, el pebrot verd i les dents d’all.

En una cassola baixa i ampla vertemos 4 cullerades d’oli d’oliva i fregim la ceba, les dents d’all i el pebrot verd. Agreguem i sofregim les costelles fins que comencin a daurar-se. Cobrim amb el brou de carn -o, en defecte d’això, aigua- i deixem coure durant 30 minuts.

Una vegada cuinada la costella i evaporat gairebé tot el brou afegim els bolets tallats en fines tires. Ofeguem el conjunt i agreguem l’arròs, removent durant un minut perquè s’impregni del sofregit. Incorporem la resta de brou calent a poc a poc i removent de tant en tant, de manera que l’arròs no es quedi sense brou, fins que quedi una textura d’arròs cremoso.

Aquesta cocció serà a foc suau durant uns 16 minuts. En l’últim instant, posem a punt de sal i agreguem el formatge rallado en fines làmines i la nata líquida, amb un lleuger bulliment, la qual cosa donarà a l’arròs un aspecte cremoso (l’arròs ha d’estar lleugerament al donin-te).

Espolvoreamos cebollino recentment trossejat i servirem a l’instant sense deixar reposar, ja que la cremosidad desapareix i s’asseca.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
621 31,1g 11,4g 3,7g 1,5g
31% 44% 57% 4% 25%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'arròs és un deliciós aliment amb una gran varietat de nutrients en la seva composició. Posseeix un elevat contingut hidrats de carboni, la qual cosa suposa una excel·lent font d'energia per a l'organisme. És font de ferro, potassi, fòsfor, fibra i vitamines B3, B5 i B9. La costella de porc presenta un destacat contingut en vitamina B1, és un aliment baix en sucres i font de ferro, calci, iode, magnesi, potassi, zinc, fòsfor i vitamines A, B3, B7, B9, B12 i K. No obstant això, posseeixen també colesterol i greix saturat, la qual cosa ha de tenir-se en compte. Els bolets per la seva banda sumen proteïnes i abundants minerals. Entre ells, destaca la presència dels oligolelementos com el clor, sofre, manganès o zinc, que suposen un valor afegit a l'aliment. Una recepta amb una presència destacada de greix saturat el que ha de moderar-se el seu consum.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento