Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Barbacoes vegetarianes

Rostir les verdures a la graella és una manera diferent, original i saludable de consumir i gaudir d'aquest aliment a l'aire lliure

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 28deJunyde2006
Img verduras parrilla Imatge: sporkist

El bon temps i la calor dels dies estiuencs fa que famílies i grups d’amics es reuneixin per passar el dia o les vacances. El més habitual, si s’ajunta molta gent, és aprofitar la barbacoa o la xemeneia per preparar la tradicional parrillada amb les brases d’uns troncs de fusta. Dins de l’oferta del menjar no solen faltar costelles, costelles, cansalada, chistorra, botifarra, xoriço i altres embotits. Però, què es pot fer quan algú és vegetarià? En lloc de portar-se el menjar preparat de casa i menjar alguna cosa diferent a la resta, es pot proposar als altres una de saborosa i nutritiva parrillada vegetariana. Menys calories i menys grasses que l’estómac agrairà i, en definitiva, un menú més saludable per a totes les persones.

Amb la finalitat de preparar la parrillada convé utilitzar escuradents llargs per inserir els aliments en forma de broquetes. Si no es disposa d’aquests escuradents, el més adequat és rostir les peces senceres i després trossejar-les o tallar trossos gruixuts perquè no s’escorri el menjar entre els barrots de la graella. Cal utilitzar graelles amb dues rosteixes perquè sigui més senzill donar la volta als ingredients. En cas de no disposar d’aquest tipus de graelles poden emprar-se unes pinces allargades.

Com obrir l’apetit

Com a aperitiu es pot començar amb unes torrades de pa untat amb all i unes gotes d’un bon oli. Si no agrada el sabor de l’all, es reserven unes torrades untades amb tomàquet a la brasa, un toc d’herbes aromàtiques i oli d’oliva. Una altra alternativa abans del menjar són els calçots, molt típics de Catalunya. Es tracta d’una espècie de cebolleta tendra amb certa semblança als porros, que no ha desenvolupat la vulva. Es compren en manojos, però si no s’aconsegueixen es pot utilitzar en el seu lloc la tija de les cebes fresques. Es col·loquen sobre la graella i estaran al punt quan la capa exterior ja estigui una mica cremada. En aquest moment, es retiren del foc i s’emboliquen en paper de periòdic perquè conservin la calor. Mentrestant, es prepara una deliciosa salsa romesco per untar els calçots.

Plats per a tots els gustos

Les possibilitats per rostir a la graella, tant de primers plats de verdures com de segons amb carns vegetals, són innombrables. Tan solament fa falta una mica d’imaginació:

Parrillada vegetariana

De pot elaborar de carbassó, albergínia, tomàquets i pebrots verds de rostir, all, oli d’oliva verge, julivert i sal gruixuda. És tan senzill com tallar l’albergínia i el carbassó en tires al llarg i amb pell i assaonar les hortalisses. Els tomàquets es tallen per la meitat, es retiren les llavors del pebrot i s’unten amb oli. Mentre els vegetals es rosteixen, es prepara el majado amb all i julivert picat, es barreja amb l’oli i es reserva la barreja en petits recipients que es col·locaran al llarg de la taula. S’afegeix sal grossa a les hortalisses i, finalment, s’amaneixen amb la barreja d’oli, all i julivert.

Escalibada

Per elaborar aquesta recepta es necessiten albergínies, pebrots vermells de rostir, pebrots verds grans, tomàquets vermells i cebes. Es rosteixen totes les hortalisses senceres i juntes a la brasa amb una mica de sal. Una vegada rostides, es retiren les llavors i la pell dels pebrots i es trossegen tots els vegetals en tires. S’amaneixen amb sal, oli d’oliva i vinagre de vi al gust. Aquest plat es pot servir tant temperat com a fred.

Nutritiva amanida d’estiu

Es pot elaborar una amanida diferent amb pebrots i albergínies amb formatge i salsa vinagreta

Una amanida diferent pot ser la que s’elabora a força de pebrots i albergínies amb formatge en salsa vinagreta. Per fer aquesta recepta es necessiten albergínies allargades, pebrots vermells per rostir, pebrots verds, formatge fresc, oli d’oliva, enciam, sal i pebre. L’elaboració és molt senzilla; es col·loquen totes les hortalisses en la graella i es retiren conforme es vagin rostint. Als pebrots els costa més fer-se, per la qual cosa serà millor que es col·loquin al foc els primers.

Mentre es rosteixen les hortalisses, es pot preparar l’acompanyament. Es talla el formatge en tacs i es cuina la salsa vinagreta, amb la barreja d’oli, sal, all i vinagre. Es col·loca una base d’enciam trossejat i sobre ella es col·loquen les verdures rostides, el formatge i la salsa vinagreta. Una amanida temperada deliciosa per gaudir qualsevol dia d’estiu.

Els carbassons també són una hortalissa d’estiu i es pot aprofitar per fer a la brasa. Els pebrots, albergínies, cebes, pastanagues, apis i tomàquets es poden rostir a la graella, tallats en trossets i amanits amb sal, oli d’oliva i vinagre balsámico.

Per finalitzar el menjar, entre les opcions més adequades de postres està qualsevol tipus de fruita de temporada (refrescant síndria i meló, aromàtics préssecs i nectarinas, dolces cireres i prunes) o de làctic (arròs amb llet, quallada, iogurt o natilla).

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions