Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Batuts naturals per recuperar-se de l’esforç

Els batuts elaborats amb fruita seca combinada amb altres aliments resulten una alternativa ideal rica en proteïnes

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 03deMaigde2007
Img batidos listado

Img batido11
La demanda de batuts proteics comercials per compensar les necessitats d’energia i proteïnes que necessiten els esportistes és cada vegada major. Encara que determinats esports, com és el cas dels de força (halterofília o peses), exigeixen una aportació extra de proteïnes, no s’ha de caure en l’error de realitzar un consum excessiu d’aquest nutrient.

Una alternativa molt sana

En substitució als preparats comercials hiperproteicos o rics en proteïnes que ofereix el mercat, existeix l’alternativa d’elaborar batuts casolans amb els ingredients més adequats i que més agradin a cada esportista. L’ideal és que la pròpia persona aprengui a preparar aquestes begudes amb una densitat d’energia i proteïnes adequada per suplir les seves demandes. Aquesta no és l’únic avantatge, ja que els batuts casolans són molt més apetitosos i més econòmics que els preparats comercials.

Aquestes preparacions casolanes riques en proteïnes estan indicades principalment per facilitar la recuperació després d’una sessió d’entrenament de força, ja que és quan es produeix una major degradació o desgast de proteïnes musculars. D’altra banda, si el que es desitja és augmentar la massa muscular, convé saber que només amb una dieta hiperproteica no s’aconsegueix l’objectiu. Per a això és necessari seguir una dieta equilibrada amb l’aportació adequada de proteïnes, així com realitzar un entrenament regular.

Aquesta aportació de proteïnes facilitarà la recuperació muscular. Segons el consens de metges i nutricionistes especialitzats en esport, els requeriments establerts d’aquesta substància per a esports de força i velocitat són entre 1,5 i 1,7 g per quilo i dia enfront dels 0,8 g que necessiten les persones que no ho practiquen.

El batut casolà, que es pot adaptar al gust del consumidor, és un aliment més apetecible i sa que qualsevol preparat comercial

Deliciosos batuts casolans

Els batuts casolans hiperproteicos són preparats de gelat o fruites amb llet i sucres, entre uns altres. Es poden triar molts ingredients per preparar-los i fer diferents combinacions. Sean cuales siguin aquests ingredients, es bat tot el conjunt fins a obtenir una preparació cremosa que es pot prendre a qualsevol moment del dia. El batut es converteix en un aliment molt nutritiu i molt sa perquè l’esportista augmenti la ingesta de proteïnes, si la seva situació ho requereix.

Per preparar qualsevol batut es pot triar entre una sèrie d’aliments bàsics com els làctics: llet del tipus que sigui, iogurt, petit suisse, formatges variats o gelat de llet. Qualsevol d’ells admet fruites fresques, sucs, fruita seca o cereals per fer diferents combinacions. La proporció de cadascun dels ingredients es farà en funció del gust i de les necessitats de cada esportista. A aquests batuts se’ls pot afegir també sucre, caramel, melmelada, mel o xocolata, per donar-los un sabor dolç si és el que es desitja. Per augmentar encara més la quantitat proteïca, es pot afegir una cullera sopera de llet en pols o clara d’ou.

Idees de batuts casolans

Alguns exemples de batuts rics en proteïnes de bona qualitat són els següents:

  • Llet amb gelat, fruita seca i xocolata o caramel líquid
  • Iogurt líquid i petit suisse batut amb fruita seca
  • Gelat de vainilla i suc de taronja
  • Iogurt natural amb fruites en almívar
  • Llet concentrada amb pinya en almívar i nata líquida
  • Llet amb pa de cereals, formatge, mel i fruita seca
  • Macedònia de fruites fresca amb iogurt i galetes
  • Macedònia de fruites en almívar amb suc de taronja, llet en pols i sucre
  • Llet amb plàtan amb fruita seca i sirope de maduixes
  • Gelat de nata i llet amb sirope de maduixa i fruita seca

En general, els batuts que s’elaboren amb fruita fresca no porten llet, ja que la majoria de les fruites, en ser àcides, la tallen. El plàtan o les maduixes són algunes de les poques fruites que permeten utilitzar-la.

Una vegada elaborat, el batut es pot decorar afegint en la seva part superior nata muntada, granillos d’ametlla, canyella o encenalls de xocolata.

Es pot parlar d’una tècnica general per elaborar els batuts, ja siguin amb fruita fresca o sense ella. Es poden elaborar fàcilment, i a més d’ajudar a recuperar-se després de l’esforç, poden constituir unes postres que facilitarà la digestió.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions