Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Begudes per a tots els gustos i necessitats

Algunes begudes naturals, a més de l'efecte hidratante, aconsegueixen un plus nutricional d'una manera apetecible i immediata

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 23deFebrerde2012
img_refrescos 3

El cafè és una de les begudes més benvolgudes. El costum de despertar-se i prendre un cafè recentment fet, acabar el menjar amb un tallat o quedar amb els amics a prendre un cafè està tan arrelada, que es veu com el més natural. No obstant això, hi ha moltes més begudes. Algunes d’elles ajuden a tenir la ment buidada, el mateix efecte que es persegueix en prendre el cafè, però manquen de l’efecte excitant, de vegades molest, que provoca la cafeïna. Altres begudes, a més del resultat hidratante, aconsegueixen un plus nutricional d’una manera apetecible i immediata. Cuesta menys beure que menjar.

Img refrescos1
Imatge: Tatyana Postovyk

Entre tanta varietat de begudes, resulta fàcil trobar la que més s’ajusti a les necessitats i preferències del moment.

Sucs o liquat de fruites. El suc natural es pren recentment fet, a partir de la barreja de fruites que més ve de gust en aquest moment. Si s’opta per un suc comercial, convé assegurar-se que no sigui nèctar perquè conté sucres afegits, una beguda més dolça però més allunyada del natural. En la varietat de sucs està el gust, per aquest motiu, segons la temporada, s’animi a provar diferents barreges: magrana i mandarina, síndria o maduixes amb taronja, poma i raïm.

Refrescs casolans, rics i naturals. Una ampolla de gasosa o d’aigua amb gas serveix de base per elaborar un refresc casolà, sense additius colorants, aromatizantes ni saborizantes. A aquest líquid s’afegeix en la quantitat desitjada el suc de fruita triat, la barreja de sucs o la papilla de fruites, que donaran consistència i gust a la beguda refrescant. El sucre no té cabuda en aquesta recepta. Es proposa aconseguir el sabor dolç amb aliments naturals com la fruita ben madura o en batre un grapat de fruites dessecades amb la resta de fruita fresca per augmentar el dulzor del puré.

Si la fruita no està molt madura i sobresurt el gust àcid en la beguda, es pot afegir unes gotetes d’estevia , el just per enaltir el dulzor sense desnaturalitzar el sabor de la fruita. A les clàssiques llimonada i taronjada li sorgeixen competidors hidratantes, nutritius i molt originals, com els refrescs elaborats amb qualsevol fruita de temporada; maduixes, préssec, meló, síndria, raïms, pomes, peres, mandarines o taronges. Prendre un refresc casolà per desdejunar a per esmorzar pot ser una bona forma matutina d’activar els mecanismes depurativos del cos.

Innombrables tipus de te. Al te blanc, verd, vermell i negre, els més coneguts, se sumen altres menys comuns però interessants pel seu menor o nul contingut en teína; el bancha i el kukicha. Totes aquestes propostes es plantegen com una beguda més o com a alternativa al cafè, en particular els dos últims, el bancha i el kukicha, que tenen la qualitat de buidar la ment i proporcionar sensació de vitalitat, però sense l’excitació de la teína. La clau per obtenir el màxim benefici dels tes sense perjudicar el sabor ni que sigui una beguda massa excitant és tenir-los en infusió el temps just. Per al te blanc, un minut, dos minuts per al verd, tres per al vermell i quatre minuts, no més, per al negre. Tenir-los durant més temps fa que perdin concentració de teína i es formin els taninos, compostos responsables en gran mesura de la seva amargor i la seva retrogusto o sensació d’astringencia en la boca.

Begudes per a esportistes. Aquest tipus de begudes es desenvolupen amb l’objectiu de suplir els nutrients que es perden després d’una activitat esportiva intensa i/o duradora. Però la seva fàcil adquisició, el seu bon gust i les potents estratègies de màrqueting han aconseguit universalitzar el seu consum. L’alt contingut en sucres d’aquestes begudes les fa innecessàries per els qui practiquen una hora d’esport diària, inclosos els nens, molt aficionats a prendre-les al final de l’entrenament o de la competició esportiva. En qüestió de sucres i calories, les begudes per a esportistes són equivalents a qualsevol refresc.

Brous de verdures. Un brou fumejant abans de cada menjar és adequat per a l’estómac i ho predisposa cap a una millor digestió. A més, en omplir-se d’aigua els budells, es proveeixen de certa sensació de sacietat que convida a menjar menys o d’una manera més moderada i més a poc a poc, sense ansietat. L’aigua de cocció de qualsevol verdura serveix per traduir-la en brou, amb el seu punt just de sal i herbes aromàtiques. Si es baten les hortalisses cuites, s’aconsegueix espessir una mica el brou i obtenir una reconfortant crema liquada, la de porros, o la d’enciam, espinacs i carbassó.

BEGUDES AROMATIZADAS

El mercat de les aigües embotellades marca tendències amb les begudes aromatizadas. Aquestes noves aigües estan compostes per aquest líquid (entre el 99,2% i el 99,7%), diversitat d’additius (acidulantes, edulcorants, conservants, saborizantes i aromatizantes) i/o d’extractes de plantes com el te verd, el rooibos o el ginseng.

El contingut en extractes de plantes és tan petit, que el consumidor no pot esperar benefici algun després del seu consum. L’únic avantatge que poden tenir és que, en donar sabor a l’aigua, aquesta es consuma més per part d’els qui no tenen costum de beure. No obstant això, a casa és fàcil elaborar un aigua amb sabor natural si s’afegeixen a l’ampolla unes fulles de menta, una infusió que agradi, un suc de fruita, unes boles d’anís o uns grans de cafè.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions