Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Beure aigua mineral pot arribar a cobrir les necessitats nutricionals de calci i magnesi

Aquesta aportació és destacada per a les persones que no siguin consumidores de làctics

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 29deMarçde2011

La ingestió d’aigües minerals naturals pot arribar a cobrir els objectius nutricionals de calci i de magnesi, alguna cosa que pot ser més destacat en el cas de les persones que no siguin consumidores de làctics per diferents circumstàncies. Aquesta conclusió s’extreu de l’informe científic “Els beneficis de les aigües minerals naturals segons la seva composició”, elaborat per l’Institut de Recerca Aigua i Salut (IIAS. “El calci de l’aigua s’absorbeix d’una manera excel·lent”, va assegurar el secretari general de l’IIAS, el doctor Jesús Román.

L’informe destaca que aquesta beguda embotellada conserva les mateixes propietats que en origen i ha d’entendre’s que és un component essencial d’una dieta sana. “No aporta calories i la seva contribució en minerals beneficiosos per a la salut és molt important”, recull el text. “És vehicle per excretar substàncies de deixalla, afavoreix la digestió, prevé el restrenyiment i manté el bon funcionament dels ronyons”, va explicar el doctor Román, qui va destacar que també regula la temperatura corporal i elimina toxines a través de la sudoració.

El document destaca que, malgrat l’essencial que resulta l’aigua, el cos humà no té provisió per emmagatzemar-la. Cada dia es perden entorn de dos litres i mitjà per l’orina (1.500 mil·lilitres), la femta (150 ml), la suor (350 ml) i la respiració (400 ml). “A més, quan fa calor, fem exercici o sofrim vòmits, diarrees o febre, cal augmentar el consum d’aigua”, va apuntar Román.

Per edats, un nen ha de beure uns 0,6 litres en el primer any de vida i entre 1,8 i 2,6 litres durant l’adolescència, mentre que en dones embarassades i en període de lactància es recomana una ingesta de tres litres d’aigua diaris. Les persones amb edats avançades necessiten una aportació extraordinària d’aigua i han de beure encara que no tinguin sigueu.

El president de l’IIAS, el doctor Francisco Maraver, va detallar els beneficis de les aigües minerals en funció de la seva composició. Aquelles de mineralització feble o molt feble tenen un interessant efecte diurético, per la qual cosa estan indicades per a càlculs urinaris, hipertensió i preparació d’aliments infantils. Les aigües de mineralització mitjana tenen efectes similars, encara que la seva acció diurética és inversament proporcional al seu contingut en residu sec, mentre que les de mineralització fort poden ser perfectament incorporades en el conjunt d’una dieta equilibrada.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions