Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Broquetes de fruites amb xocolata

Img 153194 g
Temps 5-10 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 449 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Desfem la cobertura de xocolata al bany maría perquè es fongui a poc a poc i no es cremi ni es pegui al recipient.

Pelem i trossegem la fruita, la submergim lleugerament en la cobertura i deixem escórrer. Esperem al fet que la xocolata es refredi i solidifique. Una vegada endurit la xocolata sobre les fruites, les enfilem amb una broqueta de manera que quedin preparades per servir.

També podem trossejar fruita seca per sobre de la xocolata temperada sobre la fruita perquè d’aquesta manera quedi més vistosa la presentació.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
449 20,1g 11,6g 50,3g 0g
22% 29% 58% 56% 0%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Una recepta ideal com a postres, la presència de fruites com la maduixa, el plàtan i la pera aporten innombrables beneficis i nutrients a l'organisme. Són font de minerals com el magnesi, potassi, ferro, calci i fibra i vitamines A, C, I i B. La xocolata per la seva banda suma importants quantitats de greix i sucre, en funció de grau de cacao que hi hagi. És aconsellable una xocolata amb el 75% de cacao. No obstant això, és font de calci, ferro, magnesi, fòsfor i suposa un gran port d'antioxidants. A més desentela un paper estimulant ja que cada vegada que ho consumim ens envaeix una plaent sensació de benestar. El cacao ajuda a augmentar la producció d'endorfinas, les hormones que milloren el nostre estat d'ànim. És doncs una recepta a consumir amb moderació. En aquesta ocasió, la presència de greix saturat és elevada.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Hipercolesterolemia
  • Obesidad o sobrepeso
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus