Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Carnes d’au, també hi ha vermelles

Des de les petites guatlles fins al filet d'estruç, t'expliquem els secrets de 7 tipus d'aus i en quines receptes aprofitar les seves qualitats
Per EROSKI Consumer 23 de juny de 2018
Imagen: Pixabay

Hi ha aus idònies per fer sopes i brous, doncs tenen fins al triple de greix que un rellom de porc. I hi ha aus de carn vermella (sí, de carn vermella) amb un excel·lent perfil nutricional. Algunes ens resolen el menjar o el sopar en qüestió de minuts, mentre que unes altres demanden receptes més elaborades i una major dedicació en la cuina. En aquest article expliquem les característiques més rellevants de set aus diferents i amb quin tipus de preparacions aprofitar tot el seu potencial.

1. Pollastre

De carn tendra,ferm i sucosa, el pollastremana en les preferències.Amb una mica més de 13 quilosde pollastre per persona alany, el nostre consum ésun dels més alts deEuropa. També és el reide la versatilitat. Serveixper rostir, guisar, daurara la planxa, fregir… I esaprofita tot, des de lacarcassa fins a les potes, queaquí no es consumeixen, peròsí s’exporten a països comXina i Vietnam, on esconsideren un manjar.

2. Gallina

És un au queaconsegueix l’edat adulta, perel que la seva carn és més durai fibrosa que unes altres. Tambéés la carn d’au més grassa:té el doble queel pollastre i el triple que unrellom de porc. Aquestacaracterística la converteixen un ingredient adequatper fer sopes, brous iolles.

3. Gall dindi

El protagonistade les celebracionsnord-americans (paíson fins i tot s’indulta a un exemplar el Dia d’Accióde Gràcies) ha niatmolt bé a Espanya. Des defa anys, el seu consum estàa l’alça. La seva carn és alguna cosamés seca que la del pollastre,però també bastant mésmagra. El pit de pollastre de gall dindiés la carn d’au amb mésproteïnes, menys colesteroli menys grasses.

4. Ànec

L’ànec, juntament ambla gallina i el pollastre, està entre les aus amb més grassa. Iprecisament les parts mésbenvolgudes d’aquest animalsón les que més la contenen:el seu fetge i la seva pell. Amb ellses preparen el foie-gras iel confit (la cuixa sucosa irecobert de pell crocante).Quant a la seva carn, esutilitza sobretot el pit de pollastre(el magret), que es cuinapoc per evitar que esassequi i adquireixi una texturadesagradable al paladar.

5. Estruç

Un rellomd’estruç, a més d’unpunt d’exotisme, aportauna ració d’una de lescarns més magres, ambmenys calories i amb mésproteïnes del mercat (témés que un rellom devedella). De fet, la carnd’estruç es consideracarn vermella; se li semblabastant en textura i ensabor, a més de que pot preparar-se dela mateixa manera.

6. Perdiu

En escabetx,amb xocolata, en amanides,en guisats… La perdiu, decarn sucosa i exquisitsabor, és una de les ausmés suggeridors parapreparar receptes amb manyaga.La seva petita grandària aportadelicadesa a qualsevol plati la seva composició nutricionalla converteix en una opció recomanable: és una de lescarns amb més proteïnesi més ferro, juntament amb laguatlla i l’estruç.

7. Guatlla

Molt ricaen ferro, abundant enproteïnes i baixa en greix,que amb prou feines supera el 2 % dela seva composició. Té unacarn delicada i saborosa, quemarida amb arròs i fruitssecs, com les nous. Estroba amb facilitat: hi hagranges de cria, tant paracarn com per a ous.