Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Chuletillas de be a la planxa

Img 152037 g
Temps 20-30 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 359 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

En primer lloc, coem les patates en aigua amb un polsim de sal. Una vegada cuites, pelem i trituramos amb ajuda d’una forquilla, agreguem la mantega calenta i líquida juntament amb la nata, un polsim de sal i reservem en un lloc temperat.

En una paella saltem una dent d’all tallat en fines làmines amb una cullerada d’oli d’oliva, unes tires de pebrot de piquillo, tomàquets cherry i uns rabanitos tallats per la meitat. Salteamos durant un parell de minuts, posem a punt de sal, pebre 5 bayas i reservem. Una vegada que tenim les guarnicions preparades ens preparem per cuinar les chuletillas de be a la planxa.

Empastifem lleugerament amb oli d’oliva i un polsim de sal la superfície de les chuletillas de be a temperatura ambienti. Cuinem les chuletillas en una paella antiadherente durant 2 o 3 minuts per cada costat, perquè quedin daurades per fora i sucoses per dins. Una vegada daurades exteriorment deixem que reposin un minut en un lloc temperat i preparem per servir un plat on col·locarem una base de puré parmentier de patata, el salteado de verdures i, finalment, les chuletillas de be rostides a la planxa amb els sucs del rostit. Decorem amb un polsim de cebollino recentment trossejat.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
359 26,2g 11,4g 3,7g 0,5g
18% 37% 57% 4% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les costelles de be destaquen pel seu contingut en vitamina B6 i en les seves elevades quantitats de zinc. És un aliment baix en sucre i en la seva composició nutricional destaca també la presència de ferro, calci, potassi, magnesi, iode i vitamines B3, B7, B9, B12 i K. És font de proteïna animal, la qual cosa suposa la presència de greix saturat i colesterol. Es prepara amb pebrot, tomàquet i rave, la qual cosa afegeix importants quantitats d'antioxidants d'acció protectora en el nostre organisme. També aporta calci, fibra, potassi, magnesi, fibra, sodi i vitamines A, B7, B9 i C. És una recepta molt grassa, per la qual cosa ha de consumir-se amb moderació i de manera esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis