Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cinc amanides curioses que combinen fruites i hortalisses

Vistoses i refrescants amanides on les hortalisses i les fruites comparteixen protagonisme

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 31 de Juliol de 2017
img_ensalada melon pepino hd

Les amanides, en general, es presenten com a plats salats. Els seus ingredients principals són verdures i hortalisses, fins i tot en aquelles que incorporen cereals, com l’arròs; carbohidrats, com la pasta; o proteïna d’origen animal, com la tonyina, el salmó o el pollastre. Altres vegades, buscant un contrapunt de textura i de sabor, les amanides contenen trossets de fruita, des de pedacitos de maduixa fins a fruites dessecades, com els raïms passes. No obstant això, aquestes són lleugeres notes de sabor. Aquest article presenta cinc amanides on les hortalisses i les fruites comparteixen protagonisme.

Imatge: StudioM

1. Amanida de taronja i ceba

Imatge: asinskki

Així, com a primera impressió, les cebes i les taronges pertanyen a universos paral·lels, aquests que poden estar a prop però difícilment tocar-se. No obstant això, combinen molt bé. Uns trossos de taronja i uns cèrcols fins de ceba vermella o dolç queden molt rics amanits amb un hilito d’oli d’oliva i un toc mínim de sal. També es poden afegir altres ingredients, com a tomàquet (molt refrescant a l’estiu), una miqueta de formatge feta (en aquest cas, no s’agregaria sal) o unes làmines fines de rabanitos, que poden donar-li una espurna picante.

2. Amanida de meló i cogombre

Imatge: StudioM

Si el meló combina bé amb pernil… per què no servir-ho amb altres aliments, com el cogombre? Aquesta amanida, molt fàcil de fer i curiosa a la vista, no deixa a ningú indiferent. Els colors de tots dos ingredients queden bé quan se serveixen junts i, a més, es pot jugar amb les formes de cort (en làmines, en rodanxes, en boles, en galledes…). Al marge del gastronòmic, una de les qualitats més interessants d’aquesta amanida és la seva capacitat d’hidratar, ja que el cogombre i el meló són dos dels aliments amb major contingut d’aigua.

3. Amanida amb marisc, síndria i formatge feta

Imatge: belchonock

També molt fàcil de fer, aquesta amanida combina textures, colors i sabors complementaris. La síndria és la base d’aquest plat refrescant i estiuenc. El seu dulzor, més aviat suau, marida molt bé amb el sabor marí del marisc, que es pot incorporar amb unes gambetes o uns petits llagostins. L’element verd, la rúcula, aporta un toc d’amargor molt interessant, mentre que el formatge feta dona el contrapunt salat i gras a aquesta curiosa amanida.

4. Amanida waldorf

Imatge: dasha11

Aquesta és, potser, la més coneguda de totes. L’element estavella d’aquesta amanida és la poma verda, que s’acompanya de nous i formatge rocafort (o un altre formatge blau). En la seva concepció, és bastant similar a les taules de formatges franceses, que se serveixen amb un detall de fruites (moltes vegades, raïms). En el cas de l’amanida waldorf, el sabor alguna cosa àcid de la poma complementa molt bé al del formatge blau, que té molta presència gustativa en el plat. Les nous donen el toc oliós i un sabor una mica més neutre, a més d’aportar molts nutrients interessants. Per fer aquesta amanida, que es presenta amb la poma tallada en trossets petits (o, fins i tot, rallada), solament cal tenir la precaució de ruixar-la amb una miqueta de suc de llimona gens més tallar-la, per evitar que s’oxidi i s’enfosqueixi.

5. Amanida de poma verda amb remolatxa

Imatge: olhaafanasieva

Aquesta amanida, a més de tenir un aspecte singular i uns colors cridaners, trenca amb els patrons clàssics en els quals l’hortalissa és l’element salat i la fruita aporta el dulzor. Aquí és a l’inrevés. La remolatxa (que, en realitat, és una arrel) té el seu característic sabor dolç i una textura tova i suau, mentre que la poma verda és més àcida i turgente. Es pot amanir amb oli d’oliva i un polsim de sal, com també agregar unes llavors per damunt (sèsam blanc i negre o lli daurat), que, a més de ser saludables, donaran un toc de contrast molt bonic.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions