Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cinc consells per a una vida més saludable

Li preguntem al dietista-nutricionista Julio Basulto quins són les claus per millorar la nostra salut, la nostra alimentació i els nostres hàbits

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 17 de Juny de 2020
dieta saludable comer mejor Imatge: Getty Images

Baixar de pes és l’objectiu de moltes persones, sobretot, en aquestes dates. La coneguda com a operació bikini porta cada any un conjunt nombrós de mètodes per aprimar, dietes miracle i dietes exprés, que el seu objectiu és perdre amb rapidesa diversos quilos, però no millorar el nostre estat de salut o adoptar uns hàbits de vida saludables. Si cap dieta és més eficaç que una altra per perdre pes ni tan sols a mitjà termini, el més assenyat per al nostre objectiu és canviar d’hàbits i apostar per una bona alimentació. El dietista-nutricionista Julio Basulto ens ofereix cinc claus que ens ajudaran a millorar la nostra vida i la nostra salut.

Com millorar la teva salut (i els teus hàbits)

  • 1. Les dietes poden ser arriscades a llarg termini. “Posar-se a dieta” suposa un cost d’oportunitat: el temps dedicat a elles ho podríem haver dedicat a aprendre a menjar bé per sempre. Però, a més, pot suposar un perill. Un estudi publicat en 2017 pel departament de Salut Pública d’Hèlsinki va observar un major risc d’increment de pes i de perímetre de cintura a llarg termini en les persones que “fan dieta” en comparació de les quals no ho fan. Aquest mateix any, una altra recerca, publicada en Journal of Obesity & Metabolic Syndrome, va constatar un major risc cardiovascular en les persones que fluctuacions en el seu pes a causa de l’efecte yoyó. Encara que soni a paradoxa, fer dieta pot engreixar.
  • 2. Millorar el nostre estil de vida. Hi ha hàbits que perjudiquen la nostra salut i que cal canviar. Julio Basulto els resumeix amb l’acrònim SALTAR: Sedentarismo, Alcohol (com menys, millor), Lactancia artificial (apostar sempre per la materna), Tabaquismo (demanar ajuda per deixar de fumar), Alimentación poc saludable (deixar de menjar malament) i Relaciones nocives (aquelles persones que t’impedeixen canviar els teus hàbits).
  • 3. Basar la nostra alimentació en aliments d’origen vegetal i pocs processaments. O, dit amb altres paraules: més vegetals, menys animals i pocs o cap cárnico processat ni aliments superflus. Menjar millor també significa deixar de menjar malament. Està demostrat que les intervencions centrades a intentar que la població redueixi el seu consum d’aliments malsanos són més efectives que les que persegueixen que s’augmenti la ingesta d’aliments saludables.
  • 4. Demanar ajuda a un nutricionista col·legiat i, si cal, a un equip multidisciplinari. Els programes de control de pes han de contemplar la modificació de l’estil de vida amb l’objectiu de millorar el comportament, sempre treballant cap a metes assolibles. També es pot preguntar al metge de capçalera per a una orientació i conèixer què opcions existeixen.
  • 5. No oblidar que la salut no la defineixen els nostres quilos sinó els nostres hàbits. No cal obsessionar-se per la xifra que marqui la bàscula, l’important és seguir uns hàbits saludables.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

dieta sana

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions