Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cinc sopars equilibrats per a compartir amb els nens

T'has quedat sense idees per a preparar sopars saludables als teus fills? Segueix aquestes propostes de plats molt complets per a gaudir en família

cena familiar Imatge: Askar Abayev

Segons el Estudi Nutricional i d’Hàbits Alimentaris de la Població Espanyola (ENPE), promogut per l’Escola d’Alimentació de la Fundació EROSKI, els espanyols desdejunem sols, però mengem i, sobretot, sopem més en família. Aprofitar aquests moments per a gaudir-los junts aporta molts beneficis, tant per als nens com per als progenitors, i és una eina més per a poder combatre des de casa l’obesitat infantil. Però, a vegades, els pares i mares no saben què preparar en aquests menjars perquè siguin saludables. T’expliquem què ha de tenir un plat equilibrat i et proposem cinc idees de sopars molt complets per a gaudir en família.

Com haver de ser un plat equilibrat

Moltes vegades, les famílies es queden sense idees per a preparar un menjar o un sopar saludable. Per a ajudar-los, l’Escola de Salut Pública d’Harvard va crear un model de plat en el qual s’inclouen totes les categories d’aliments imprescindibles en la dieta. És el que es denomina el Plat d’Harvard.

plato de Harvard para niños
Imatge: Eroski Consumer

  • Hortalisses: la meitat del menú ha de basar-se en fruites i verdures.
  • Proteics: una quarta part inclourà peix, carn d’ocells, llegums o fruita seca, fonts de proteïnes saludables. Cal reduir el consum de carns vermelles, companatges i les carns processades.
  • Farináceos: cereals en gra variats (pa integral, pasta integral, arròs integral…). Cal limitar el consum de cereals refinats com l’arròs o el pa blancs.

Aquest model es pot estructurar en un o dos plats. Els diferents tipus d’aliments es poden combinar d’infinitat de maneres. Per exemple:

  • Primer plat: hortalisses i farináceos integrals, llegums o tubercles.
  • Segon plat: aliment proteic (llegums, peix, ous, carn).
  • Guarnició: hortalisses i/o farináceos integrals, llegums o tubercles.
  • Postres: fruita fresca.
  • Acompanyament: pa integral i aigua.
  • Per a cuinar i amanir: oli d’oliva verge.

Menús per a sopars en família

Aquí van cinc propostes per a preparar entre setmana un sopar molt complet per als nens, amb idees preses de l’alimentació ‘saludable en l’etapa escolar’ (2020) de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPACT).

➡️ Dilluns

  • Hortalisses + farináceo: fesols tendres amb patates saltades amb all
  • Proteic: truita a la francesa
  • Fruita: poma laminada

➡️ Dimarts

  • Hortalisses: crema de carabassa i patata amb pipes
  • Proteic + hortalissa + farináceo: filet de gall arrebossat amb remolatxa rallada
  • Fruita: magrana

➡️ Dimecres

  • Hortalisses + proteic: amanida de llenties (llenties, tomàquet, pebrot, ceba i olives)
  • Farináceo: pa integral
  • Fruita: macedònia

➡️ Dijous

  • Farináceo: sopa de pasta integral
  • Hortalisses + proteic: croquetes de pollastre amb hortalisses saltades
  • Fruita: grillons de poma

➡️ Divendres

  • Proteic + hortalissa: amanida de cigrons amb enciam, espinacs, canonges, poma i nous
  • Fruita: mandarines

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

menú-ca sopar

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions