Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Com aconseguir que els nens desdejunin

El desdejuni ha de suposar entre el 20% i el 25% de les calories ingerides al llarg del dia, i no és suficient un got de llet o unes galetes

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 07deFebrerde2006

Img miel

La incorrecta i estesa costum de sortir de casa en dejú dona lloc a baixos rendiments en classe, genera desequilibris en els hàbits alimentaris dels nens i nenes i, en conseqüència, en el seu estat nutricional. A més, si els petits desdejunen és més fàcil que mantinguin el seu pes dins d’uns límits saludables, doncs el fet de repartir les calories del dia en quatre o cinc menjars, ajuda al fet que no hi hagi una ingesta excessiva en cap d’elles i a no picar entre hores.

S’aixeca i no té gana

Convé emmotllar-se als gustos dels més petits sense cedir a tots els seus capritxos

És freqüent que a primera hora del matí els petits no tinguin gana ni ganes d’asseure’s a la taula per començar a ingerir aliments. Per aquest motiu, convé que s’aixequin amb temps i dediquin una estona a endreçar-se, vestir-se o preparar la motxilla, per així generar sensació de gana.

La presentació del desdejuni també juga un paper important, per la qual cosa els pares hauran de posar de la seva part i aixecar-se amb temps per preparar un desdejuni senzill però apetecible. Si a més desdejunen amb els petits, encara millor. Convé intentar emmotllar-se als seus gustos, la qual cosa no significa cedir a tots els seus capritxos, sinó fer que l’hora del desdejuni sigui un moment agradable per a ells.

Els secrets d’un bon desdejuni

Un desdejuni complet ha de contenir diferents grups d’aliments. D’una banda es troben els farináceos, un grup d’aliments en el qual s’inclouen el pa (de barra, motlle o torrat), els cereals, les galetes? tots ells rics en hidrats de carboni, la “gasolina” que l’organisme necessita per engegar-se.

Els làctics també han d’estar presents en l’hora del desdejuni. Tant llet com a iogurts o formatge, aportaran bones quantitats de proteïnes, calci i vitamines, si bé es pot recórrer a la llet de soia o altres llets vegetals que també són una bona font de calci. La fruita és el tercer element que ha de contenir un bon desdejuni. Sencera o en broquetes, formant part d’una macedònia o una compota, i en suc (sobretot si es pren amb la polpa), la fruita és font de vitamines, minerals, sucres i fibra.

Si es desitja, i considerant la composició de la resta de menjars del dia, es pot completar el desdejuni amb altres aliments com a pernil york o serrà, gall dindi, ous? tots ells rics en proteïnes de bona qualitat.

Algunes idees

Preparar un desdejuni equilibrat i apetecible per als petits pot ser més senzill del que sembla. Cal tenir en compte que el desdejuni contingui aliments del grup dels farináceos, dels làctics i fruita, si bé les formes de presentar-los i combinar-los poden ajustar-se tant als gustos dels petits com al temps del que disposi qui els prepara. Aquestes són algunes opcions:

Si no s’aconsegueix que acceptin aquest tipus de desdejunis, convé que prenguin un esmorzar consistent. L’objectiu és que mengin prou abans del migdia perquè no arribin al menjar amb gana excessiva i es donin un atracón. Així doncs és possible realitzar un bon desdejuni i un esmorzar més lleuger o viceversa, tenint en compte que no falti cap dels tres grups d’aliments en els quals es basa un bon desdejuni: farináceos, làctics i fruita.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions