Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Com organitzar un menú del dia saludable per als nens?

Quants làctics han de prendre els nens? I fruites, carn i peix? Així pots organitzar l'alimentació diària dels nens perquè mengin sa i variat

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 12deNovembrede2020
nino con manzana Imatge: Getty Images

L’alimentació dels nens d’entre 3 i 11 anys d’edat no solament ha de permetre el seu creixement i desenvolupament òptim, també ha de fomentar conductes saludables que en el futur disminuiran el risc de patir algunes malalties com l’obesitat. Com portar això a la pràctica? Una forma senzilla d’organitzar l’alimentació diària i poder generar menús setmanals o mensuals és distribuir les recomanacions orientatives de freqüència de grups d’aliments en els cinc menjars diàries aconsellades, i adaptar cada grup d’aliments per una proposta concreta. T’ho expliquem aquí.

Freqüència de consum d’aliments

Aquestes són les freqüències (orientatives) amb les quals els petits haurien de consumir els següents aliments:

  • Hortalisses: com a mínim en el menjar i en el sopar.
  • Cereals integrals i derivats: en alguns menjars del dia.
  • Fruita: com a mínim, 3 vegades al dia.
  • Làctics: 1-3 vegades al dia.
  • Proteics: no més de 2 vegades al dia, i alternant.
    • Llegums: 3-4 vegades a la setmana.
    • Ous: 3-4 vegades a la setmana.
    • Peix: 2-3 vegades a la setmana.
    • Carnes: 3-4 vegades a la setmana.
  • Aigua: en funció de la set.
  • Oli d’oliva: per amanir i cuinar.
  • Aliments insans (brioixeria, refrescs, begudes energètiques, menjar ràpid…): quants menys, millor.

Com distribuir els aliments al llarg del dia

comida saludable nina
Imatge: Getty Images

Així podem distribuir els aliments recomanats en les diferents ingestes del dia:

Desdejuni

  • Cereals integrals i derivats
  • Làctic
  • Fruita
  • Aigua

Mig matí i berenar

  • Cereals integrals i derivats
  • Làctic
  • Fruita i fruita seca (triturados para menors de 5 anys)
  • Aigua

Menjar i sopar

  • Hortalisses
  • Cereals integrals i derivats
  • Proteic
  • Fruita
  • Aigua

Els nens necessiten prendre suplements alimentosos?

En general i de manera rutinària, no. A pesar que és freqüent l’ús de suplements nutricionals (en alguns països una tercera part dels nens i nenes prenen algun suplement nutricional, especialment multivitamínicos), les proves apunten solament a la suplementación puntual en alguns nutrients (com el ferro, per exemple), únicament quan es detectin i diagnostiquin per un especialista estats carenciales.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

dieta sana menú-ca

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions