Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Com preparar un desdejuni perfecte amb verdures congelades?

A més dels làctics i les fruites, també es poden incloure verdures en la primera ingesta del dia per gaudir d'un desdejuni saludable

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 08 de Desembre de 2016
img_desayuno verduras congeladas hd

Començar el dia amb un desdejuni saludable és fonamental per cuidar-se i tenir energia durant tota la jornada. No obstant això, amb el ritme frenètic del dia a dia és freqüent oblidar-se de la importància de dedicar-li el temps necessari per preparar-ho i, sobretot, gaudir-ho. Incorporar les verdures en els desdejunis aportarà color, sabor i textures a la taula, a més de molta salut i varietat. En el següent article es donen algunes idees per desdejunar amb més vegetals, incloses les verdures.

Imatge: belchonock

Amb un bon desdejuni s’obté una aportació important de nutrients, vitamines, zinc, calci o ferro, entre uns altres. És fonamental intentar que el desdejuni sigui nutritiu i saludable. Per això es recomana que sigui el més equilibrat i variat possible, destacant sobretot la ingesta d’aliments poc processaments i sans, com a fruites, verdures, cereals o tubercles.

Dedicar uns minuts a un desdejuni saludable suposa aprofitar una gran quantitat de beneficis que afecten des de l’energia necessària per afrontar totes les activitats del dia fins a a l’estat nutricional i anímic. Una bona alimentació comporta una millora en l’estat físic i d’ànim. Tot això sense oblidar que és un hàbit fonamental per a la salut i el benestar personal.

Com es veu per les recomanacions, no solament les fruites o els cereals tenen cabuda en el primer menjar del dia, sinó que les verdures també poden tenir el seu lloc en el desdejuni. A més d’aportar varietat i colorit a la taula, serviran per complir amb el consell de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) sobre la importància de consumir diàriament cinc racions de fruites i verdures a fi d’ajudar a prevenir malalties cardiovasculars, obesitat, diabetis de l’adult i alguns tipus de càncer.

Desdejuni de verdures, fàcil, saludable i divertit

Si un pensa a menjar verdures, ho fa com a plat per a l’esmorzar o el sopar, però també es poden incorporar al desdejuni. Al principi, pot resultar estrany prendre verdures al matí però, com tot, és qüestió d’acostumar-se. Començar la jornada amb una bona ració de verdures pot suposar un hàbit estupend que permeti repartir el consum de vegetals al llarg del dia, aconseguint així ingerir les racions recomanades per l’OMS.

Hi ha diverses alternatives per introduir les verdures en el primer menjar del dia, però com al matí és habitual anar amb el temps just, la proposta és utilitzar verdures congelades, que aporten diversitat, rapidesa i comoditat en realitzar plats amb verdures. En aquest sentit, les verdures congelades són l’opció perfecta per estalviar hores en la cuina, sense haver de renunciar a la preparació de les receptes culinàries més sorprenents i saboroses. A més, són tan nutritives o més que les fresques.
Aquesta afirmació és senzilla d’explicar: el producte fresc pot portar emmagatzemat setmanes, mentre que el producte congelat és processat just després de la seva recollida. A més, en estar ja llestes en el congelador, permeten consumir la quantitat desitjada, ja que estan netes i tallades, elements clau per guanyar temps als matins alhora que es gaudeix d’un bon plat de verdures.

  • Batuts, sucs o smoothies. Aliment de fàcil consum que es pot fer a força de fruites i verdures. Són vistosos, saborosos i sans, ja que ajuden a millorar l’organisme per dins i per fora. Els batuts realitzats amb verdures de fulla verda, com a bledes i espinacs, són rics en vitamines i minerals, fibra i antioxidants.
  • Regirat de verdures. Un plat que combina productes d’origen animal amb verdures és una estupenda forma de començar el matí. Una opció rica en proteïna, greixos saludables, vitamines i minerals, fàcil de cuinar i que agrada a tothom.
  • Panqueque de verdures. Aquesta alternativa sana permetrà servir en la taula una combinació dels nutrients necessaris per encarar el dia presentada de forma molt atractiva.
  • Truita de verdures. Una altra manera per prendre ou i verdura. Una truita sempre és garantia d’èxit, i si damunt és de verdures, ajuda a començar la jornada de la manera més saludable.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar deliciosos plats.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions