Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Com prevenir les malalties del cor amb la dieta

El 29 de setembre és el Dia Mundial del Cor, una jornada perfecta per tenir present que es pot aprendre a cuidar-ho amb una alimentació adequada

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 28 de Setembre de 2018

Demà és el Dia Mundial del Cor, l’òrgan principal del sistema circulatori i un dels més importants del nostre cos. Cuidar-ho és fonamental per mantenir-ho sa i fort durant tota la vida. I existeixen molts hàbits saludables claus per aconseguir-ho. No fumar, no consumir alcohol, dur a terme una dieta saludable o realitzar exercici físic són alguns d’ells. En aquest article, ens centrarem en els beneficis que pot aportar-nos una bona dieta.

L'alimentació és fonamental per al bon funcionament de tot l'organisme. No obstant això, hi ha alguns aliments que, per les seves característiques o composició, beneficien de manera especial a la salut del cor. Una dieta rica en verdures, llegums, fruites i làctics, juntament amb la realització d'exercici físic, ajuda a prevenir la hipertensió, un dels trastorns més comuns del sistema cardiovascular.

Però no solament és important menjar productes saludables i de qualitat. També cal evitar el consum de greixos saturats o colesterol perjudicial, ja que això pot tenir un efecte advers per a la circulació, dificultant el recorregut de la sang per tot el nostre cos i afeblint al cor.

Les verdures, gràcies als seus alts nivells de fibra i potassi, ajuden a mantenir la tensió arterial en nivells òptims. A més, les seves vitamines i antioxidants protegeixen la salut del cor i contribueixen a l'eliminació dels residus de l'organisme. És molt recomanable consumir, cada dia, verdures de diferents colors, ja que la composició i els beneficis varien de forma significativa.

Tres vegetals molt cardiosaludables

  • El bròcoli constitueix un d'aquests aliments especialment beneficiosos per al cor. El seu contingut en àcid fólico, zinc, ferro, calci, vitamina K i antioxidants ho converteixen en un gran aliat per reduir les malalties cardiovasculars. El bròcoli ajuda a l'eliminació del colesterol dolent de l'organisme i, a més, aporta una gran quantitat de fibra. Gràcies al mineral crom, regula la glucosa en sang, la qual cosa prevé així la hipertensió arterial. Existeixen moltes formes de prendre bròcoli, encara que el mes habitual, i el més saludable, és fer-ho bullit o al vapor. Pot ser un acompanyament perfecte d'un altre aliment més consistent, com la carn o el peix.
  • Els pebrots són uns altres grans aliats de la salut del cor. Contenen una gran quantitat de vitamina B6 i àcid fólico, que evita l'enduriment de les artèries. De la mateixa manera, posseeixen licopeno, que redueix els nivells de LDL (lipoproteïnes de baixa densitat), i una gran quantitat de potassi. Existeixen moltes receptes i varietats per servir-los. Es poden preparar gratinats amb beixamel, al forn amb un chorrito d'oli... hi ha tantes formes com a gustos. Com menys cuinats estiguin, millor conservades estaran les seves propietats i, per tant, resultaran més beneficiosos per a la salut.
  • La carxofa està entre les verdures més riques en fibra (conté 5,4 grams de fibra per cada 100 grams de producte) i, a més, té grans propietats nutricionals. Protegeix la salut del cor gràcies a la seva capacitat per reduir el colesterol dolent de l'organisme. A més, el magnesi, el potassi i els esteroles de les seves fulles depuren el fetge, regeneren les cèl·lules i eliminen les substàncies tòxiques del cos. Les carxofes poden cuinar-se al vapor, bullides, al forn o fins i tot fregides. Poden servir-se com a plat principal o com a acompanyament en menor mesura. Es tracta d'una alternativa de fàcil i ràpida preparació, i perfecta per enfortir la salut del cor.

Les malalties cardiovasculars, en xifres

Dur a terme una dieta equilibrada i saludable, realitzar exercici físic tots els dies, dormir les vuit hores necessàries per descansar i mantenir una bona hidratació (aigua, infusions, te, etc.) són les claus per protegir la salut del cor, al costat de l'absència d'hàbits perjudicials com el consum d'alcohol, tabac o productes ultraprocesados.

Segons les últimes dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) sobre mortalitat, publicats al desembre de 2017, les malalties cardiovasculars es van posicionar com la primera causa de defunció natural a Espanya durant l'any 2016 i, encara que pugui relacionar-se més amb homes que dones, les morts per malalties cardiovasculars són més altes en dones (30,81 %) que en homes (25,93 %). És fonamental, per tant, prendre consciència de la importància de cuidar el cor per prevenir qualsevol tipus d'accident cardiovascular.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte