Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Combina aquests nutrients i aliments sense por

La idea que certs aliments no es poden barrejar és un mite sense base científica

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 24 de Juliol de 2019

La guia d'alimentació més recent i recomanada és la del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, titulada 'Petits canvis per menjar millor'. Ha comptat amb la revisió i el consens de desenes d'universitats, hospitals i entitats de referència en salut pública. En ella no trobem cap al·lusió a la importància de barrejar o no aliments. Sí se'ns convida, no obstant això, a recordar tres pilars per millorar la nostra salut, preservar el medi ambient i potenciar el desenvolupament local.

  • Més. Menja més fruites fresques, hortalisses, llegums, fruita seca i tingues una vida més activa i social.
  • Canvia. Calma la set amb aigua (i no amb sucs o refrescs), substitueix els aliments refinats per les seves versions integrals, prioritza l'oli d'oliva i escull aliments de temporada i proximitat.
  • Menys. Consumeix menys sal, sucre, carns vermelles i processades i, per descomptat, menys ultraprocesados.

No temes a aquestes quatre combinacions

Imatge: stockasso
  • 1. Proteïnes i carbohidrats.
    No és cert que la proteïna neutralitzi la digestió dels carbohidrats o viceversa, ni que hagis d'esperar tres hores entre un o un altre nutrient. Prendre un filet amb patates no és pecat.
  • 2. Làctics amb l'estómac ple. Hi ha qui defensa que els làctics solament han de consumir-se amb l'estómac buit. Tampoc existeixen proves creïbles que recolzin aquesta hipòtesi. Però sí és aconsellable escollir habitualment làctics sense sucres afegits, per prevenir el risc de càries i obesitat.
  • 3. Fruites i hortalisses. Existeixen falsos gurús que afirmen que, com el tomàquet és una fruita des d'un punt de vista botànic, ha d'allunyar-se de les amanides elaborades amb verdures. No hi ha raó alguna per deixar de menjar una amanida perquè conté una fruita. De fet, moltes de les hortalisses que mengem en plats salats (albergínies, pebrots, cogombres, carabasses...) són fruites.
  • 4. Diferents fruites. Tampoc hi ha cap motiu per allunyar el consum d'una fruita en concret (com el plàtan) de la ingesta d'una altra varietat (per exemple, la pinya).


Imatge: CONSUMER EROSKI

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

Dieta

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte