Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Conill a l’antiga

Img 153171 g
Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 272 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Partim en trossos el conill, salpebrem lleugerament i els passem per farina. En una paella a foc viu daurem els trossos enfarinats. Una vegada daurada la seva superfície, col·loquem en una cassola baixa i àmplia, i reservem fins que tinguem preparada la salsa.

En una cassola sofregim les dents d’all i la ceba tallada en brounoisse (picadito en cuadraditos petits). Quan comenci a daurar-se la ceba, afegim el tomàquet madur i trossejat i sense llavors. Deixem que es cuini a foc suau durant 5 minuts, vertemos el got de vi blanc i cuinem durant 5 minuts més, agreguem el brou de carn, donem un bulliment de 5 minuts i trituramos la salsa amb el pasapurés.

A continuació, vertemos aquesta salsa sobre el conill que tenim en la cassola i cuinem lentament durant 45 minuts o fins que la carn estigui cuinada i la salsa estigui untuosa i al punt de sal i un toc de farigola. Agreguem a l’últim moment l’ou cuit i pelat passat pel pasapurés, el julivert trossejat, deixem que doni un bulliment i mantenim tapat fins al moment de servir. Acompanyem amb uns bolets salteadas.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
272 13,9g 3,3g 2,2g 0,7g
14% 20% 16% 2% 12%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La carn de conill és considerada una carn blanca, conté una proporció menor de greixos en la seva composició i és una opció saludable. Destaca la presència de vitamines del grup B, sobretot la B12, és de fàcil digestió, baixa en sodi i rica en potassi. Es prepara amb sofregit de ceba, tomàquet i amb bolets, a l'antiga. Aquests aliments sumen proteïnes i abundants minerals, entre ells el ferro, sílice, sofre, iode i potassi i vitamines A, B1, B2, B6 i C a més de fibra i antioxidants. És una recepta tradicional i exquisida. Ideal com a plat principal.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Gastritis
  • Intolerancia a la lactosa
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota