Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consells per triar la millor margarina del mercat

Comparem 10 marques d'aquest producte típic del desdejuni, et donem claus de compra i et vam mostrar quins són les opcions més recomanades. La clau està en el tipus de greix

La margarina, com la resta de les matèries grasses (per exemple, la mantega), no es pot considerar saludable. Ara bé, existeixen grans diferències entre les diferents marques, tant en la quantitat de greix que contenen com en el tipus d’olis i greixos que les componen. Des del punt de vista de la qualitat comercial és més apreciada la margarina amb un alt contingut en greix, però això sol estar renyit amb els aspectes nutricionals. Quant a la composició, és preferible que siguin baixes en greixos saturats i tinguin altes proporcions de grasses poliinsaturadas. És a dir, hauríem d’optar per margarines compostes sobretot per olis saludables, com a oliva verge extra, colza i lli, amb baixes proporcions de greixos, entre les quals seria millor decantar-se per algunes com les de coco i karité, en lloc del greix de palmell. A continuació et donem alguns consells per triar i et vam mostrar una comparativa de les principals margarines del mercat.

Margarines: 4 consells de compra i consum

✅ Observar la denominació del producte per conèixer el tipus de matèria grassa i la seva proporció de greix. No totes contenen els mateixos ingredients.

✅ Fixar-se en els olis i greixos que ho componen i la proporció en la qual es troben, si s’indica (no és obligatori). Entre els primers, són preferibles l’oli d’oliva, el de colza i el de lli. Entre les segones, la de coco i karité.

✅ Mirar la proporció de greixos saturats i, en cas d’indicar-se, la de greixos monoinsaturadas i poliinsaturadas. És preferible optar pels productes que continguin baixes proporcions de les primeres i altes d’aquestes últimes.

✅ Limitar el consum. La margarina és un producte que no hauríem de destinar a un consum diari, sinó ocasional. Per al dia a dia tenim al nostre abast una opció indiscutiblement més saludable: l’oli d’oliva.

Comparativa de margarines

En aquesta taula: Flora Original, Flora Essència, Puleva Omega 3, Tulipa sense oli de palmell i Roda

tabla comparativa nutricional margarinas
Imatge: Eroski Consumer

En aquesta taula: Delínea, Tulipa Original, Artua Blat de moro, Ligeresa i Flora Proactiv

tabla comparativa nutricional margarinas
Imatge: Eroski Consumer

Tenint en compte les dades i els criteris d’elecció, els productes més recomanables són Flora Essència i Flora Original. Si considerem a més la relació qualitat preu, és preferible aquesta última.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions