Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consells pràctics per millorar la teva dieta

Una bona alimentació i l'exercici físic habitual són dos pilars fonamentals per cuidar la teva salut. T'expliquem com millorar la teva dieta amb pautes senzilles i pràctiques

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dissabte, 09deGenerde2021
consejos basicos para comer mas sano Imatge: Getty Images

Portar una bona alimentació en l’etapa adulta ajuda a prevenir nombroses malalties i influeix en com serà la nostra qualitat de vida en la vellesa. En aquesta etapa, que va dels 19 als 64 anys, els requeriments de nutrients es mantenen estables. És a dir, no existeixen moltes diferències entre els trams d’edat, excepte en certes situacions, com l’embaràs o en els casos en què l’activitat física és més intensa. Més enllà de les recomanacions generals, com podem aconseguir que la nostra dieta sigui més saludable? T’ho expliquem en aquest article.

Alimentació saludable: 8 regles bàsiques

Tant si optes per menjar en un restaurant com si consumis menjar fet a casa, les bases per realitzar una elecció saludable són les mateixes:

  • 1. El pilar de la teva alimentació ha de ser a través d’aliments d’origen vegetal.
  • 2. Procura que el consum de verdures i hortalisses sigui més aviat en cru o bullit que en sofregit.
  • 3. Augmenta el consum de llegums, sempre que puguis assegurar que no s’acompanyen de carns processades (xoriço, botifarra, cansalada…).
  • 4. Tria millor pescats que carns.
  • 5. Les tècniques culinàries d’elecció seran aquelles que incorporin poc greix a les preparacions: planxa, vapor, papillote, bullit o al forn.
  • 6. El millor acompanyant per als segons: verdures i hortalisses.
  • 7. Per a postres , millor fruita fresca que dolces o brioixeria.
  • 8. Per beure, l’aigua sempre ha de ser la beguda d’elecció.

Com fer que la teva setmana sigui més saludable

recomendaciones semanales dieta ejercicio
Imatge: Eroski Consumer

Alcohol: dues dades que hauries de conèixer

1. L’alcohol engreixa

Les begudes amb alcohol tenen etanol (en volum variable) i sucres (també en quantitat variable). I, a més, de vegades algunes begudes amb alcohol es barregen amb unes altres que també aporten sucres (com els refrescs o les begudes energètiques). Per cada gram de sucres que tinguem en una beguda, estarem ingerint 4 kcal de més, i per cada gram d’etanol que tinguem, estarem triant 7 kcal de més. Així que consumir begudes amb alcohol aportarà un plus energètic que molt probablement contribuirà a l’augment del pes corporal.

2. Una copita de vi al dia no és saludable

Aquest potser sigui el mite més estès, i per una bona raó. Durant diverses dècades, les anàlisis d’una part de la comunitat científica llançaven que el consum moderat de vi tenia efectes beneficiosos a nivell cardiovascular, fins i tot més que ser abstemi. Aquestes anàlisis provenien d’estudis observacionals no del tot ajustats per tots els “factors de confusió” (factors que desvien els resultats de l’estudi del valor real; és a dir esbiaixats) i que, a més, comptaven amb un biaix especial: la classificació per la qual els exbebedores havien estat classificats com “no bevedors”.

En reajustar, dècades després, les anàlisis, van resultar no ser tan beneficiosos per a la salut cardiovascular, i es va revelar que no existeix nivell d’ingesta segur en relació al risc de càncer. En conseqüència, actualment gran part de la comunitat científica sosté que la recomanació de consum d’alcohol ha de ser zero.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

dieta sana

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions