Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Conserves vegetals “al natural”

Per portar una dieta equilibrada i variada una bona opció són les conserves simplement cuinades, esterilitzades i conservades en aigua

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 11deAgostde2005

Les conserves vegetals “al natural” són una opció culinària amb la qual el consumidor pruede complir un doble
objectiu: variar al màxim la seva alimentació i ajustar-se a
els patrons de dieta equilibrada.


Apetecibles i fàcils de preparar

L’estil de vida actual, en el qual compaginar treball, oci i cuina cada vegada
resulta menys suportable, obliga a moltes persones a recórrer, com una pràctica
habitual, al consum de plats diversos ja preparats amb la finalitat d’estalviar
temps en la cuina.

Una de les alternatives que existeixen són les verdures i els llegums en conserva
“al natural”, les quals estan simplement cuinades, esterilitzades
i conservades en aigua i sal. Constitueixen una opció molt encertada i poden
formar part de l’alimentació habitual, en cas que no es puguin
preparar i consumir aliments frescos.

Tenen el valor afegit que és el consumidor qui els dona l’últim
toc de sabor, en afegir diferents aliments o espècies abans de consumir-les.
En aquest cas, l’alternativa més saludable és combinar aquests productes
freqüentment amb altres vegetals; tals com un ofegat d’hortalisses elaborat
amb all, ceba, pastanaga, pebrot verd, tomàquet, etc., i no abusar dels
ingredients d’origen animal com el pernil serrà, les salsitxes,
la carn picada, o les costelles. D’aquesta manera s’evita l’abús en la dieta
de proteïnes i greix saturat, la trucada “grassa dolenta” que el seu
excés contribueix a l’augment dels nivells de colesterol sanguini.

La sal com a conservant

És important tenir en compte l’aportació de sodi d’aquest tipus de
conserves, ja que s’usa la sal com a additiu conservant. Per exemple, cent
g de mongetes verdes crues contenen amb prou feines 4 mg de sodi, mentre
que la mateixa quantitat d’aquesta verdura en conserva conté uns 300 mg d’est
mineral (gairebé 8 vegades més). Per tant, si no es malgasta el suc en
el que venen envasades les verdures, no caldrà afegir més
sal.

De totes maneres, convé que persones amb hipertensió o problemes de
retenció de líquids no incloguin aquest tipus de conserves en la seva
dieta habitual o bé eliminin el líquid que les acompanyen, i
les esbandeixin en aigua abans de consumir-les. Si prefereixen poden substituir les
conserves vegetals per les verdures ultracongeladas, també molt fàcils
de preparar però sense sal afegida.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions