Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consumir proteïnes i carbohidrats després de l’exercici físic té un efecte positiu sobre el rendiment posterior

Es considera a la llet com una elecció nutritiva i sana perquè els atletes més joves prenguin després de practicar esport

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 30 de Maig de 2011

El consum de proteïnes i carbohidrats en fases primerenques de recuperació afecta “positivament” al rendiment de l’exercici posterior, segons va assegurar el doctor Avery Faigenbaum, de la Universitat de New Jersey (Estats Units), durant l’I Simposi Internacional sobre Nutrició i Activitat Física, organitzat per la Càtedra de Nutrició Esportiva de la Universitat Europea de Madrid. En aquesta trobada s’ha debatut també sobre els suplements alimentosos més utilitzats, els seus efectes i ús, així com l’entrenament adequat dels esportistes més joves i la importància de la bona alimentació per a un millor rendiment.

La llet “és una elecció nutritiva, sana i efectiva per després de l’esport en els atletes més joves”, va recomanar Faigenbaum. En referir-se als nens i adolescents que practiquen esport de forma regular, el doctor va destacar que “necessiten una adequada energia per assegurar el seu creixement, desenvolupament i maduració”. En el cas d’esportistes d’elit, Eduardo Iglesias, de la Universitat d’Oviedo, va incidir en “la necessitat” de desenvolupar programes d’educació nutricional per “”promoure hàbits alimentosos saludables que permetin optimitzar el rendiment i que perdurin en el temps més enllà del final de les seves carreres esportives”.

El doctor Steven Fleck, catedràtic de la Universitat de Colorit, va posar l’accent sobre els suplements més utilitzats en els esportistes. La seva ponència es va centrar en la creatina, capaç d’incrementar la resistència muscular sense mostrar “amb prou feines” efectes secundaris. “Existeix diversitat d’opinions sobre el moment en el qual prendre aquests productes per millorar els seus efectes”, va indicar, al mateix temps que va matisar que “un ús ben planificat pot ajudar a millorar el rendiment atlètic”.

Ricardo Mora-Rodríguez, de la Universitat de Castella-la Manxa, va abordar la cafeïna com a “ajuda ergogénica nutricional” i la va qualificar com “la droga més utilitzada al món pel seu potencial com a estimulant del sistema nerviós central”. No obstant això, va subratllar que “encara no està clara la dosi òptima ni la magnitud de l’efecte en el rendiment de força i potència”.

Finalment, el doctor Fernando Naclerio, de la UEM, va concloure que per “optimitzar els efectes dels entrenaments de força s’ha recomanat la ingestió d’aminoàcids l’increment dels quals i disponibilitat per ser captats per la massa muscular estimula la síntesi proteïca i optimitza els processos de recuperació quan són ingerits en les hores prèvies, durant i fins a una o dues hores posteriors als entrenaments”.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions