Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Consumir verdures redueix el risc de patir malalties

Incorporar més verdures a la dieta quotidiana podria salvar la vida d'1,7 milions de persones cada any, segons l'OMS

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 06 de Octubre de 2016
img_verduras congeladas enfermedades hd

Consumir verdures diàriament és beneficiós per a la salut. En concret, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana la ingesta diària de cinc racions de fruites i verdures per ajudar a prevenir malalties cardiovasculars, obesitat, diabetis de l’adult i fins i tot alguns tipus de càncer. I és que, segons dades d’aquest mateix organisme, l’escàs consum de fruites i verdures causa un 19% dels càncers gastrointestinals del món, un 31% de les cardiopaties isquémicas i un 11% dels accidents vasculars cerebrals. Però aquestes xifres es podrien evitar canviant els hàbits de la població. D’aquesta manera, se salvaria la vida d’entorn d’1,7 milions de persones cada any. En aquest article es recorda com cuidar la salut amb la dieta, especialment amb verdures congelades, i el paper dels vegetals en la felicitat.

Img verduras congeladas enfermedades
Imatge: belchonock

Cuidar la salut amb la dieta

Una alimentació poc saludable, el tabac o una deficient activitat física afecten directament a l’estat de salut de les persones. Per això, cuidar l’alimentació i incorporar verdures congelades en la dieta diària porta aparellats beneficis totalment comprovats, donat el seu alt contingut en minerals, vitamines i altres antioxidants que protegeixen la salut i prevenen malalties.

Les verdures congelades contenen un 90% d’aigua, un percentatge que les fa imprescindibles per al dia a dia ja que, a més de ser l’aliment perfecte per cuidar l’organisme per dins i per fora, la seva riquesa en aigua afavoreix l’activitat normal del ronyó. A més, les poques calories i la seva escassetat de greix ajuden a protegir-se enfront de la diabetis de la maduresa.

Les malalties relacionades amb el cor són una altra de les dolències que es poden evitar augmentant el consum diari de verdures. Afavoreixen una bona circulació sanguínia, que contribueix a evitar problemes vasculars. A més, els seus alts nivells en potassi ajuden a mantenir nivells de tensió arterial normals, així com a proporcionar múltiples vitamines i precursors de vitamines i diverses substàncies antioxidants i flavonas. D’altra banda, el seu ric contingut en fibra afavoreix el trànsit intestinal, disminuint les possibilitats de desenvolupar fenòmens inflamatorios.

Un altre dels aspectes més positius de consumir verdures congelades és que mantenen el mateix contingut de vitamines i minerals que les fresques. En alguns casos, fins i tot, el contingut pot ser major, ja que quan les verdures fresques triguen temps a arribar al consumidor poden sofrir algunes pèrdues vitamínicas. La qualitat del producte s’obté perquè són processades just al moment de la recol·lecció. A més, estan disponibles tot l’any, la qual cosa suposa un producte únic a nivell nutricional i gastronòmic.

Els vegetals ens fan més feliços

Després d’un estudi recent realitzat per investigadors de les universitats de Queensland (Austràlia) i Warwick (Regne Unit), s’ha conclòs que consumir més fruites i verdures pot augmentar de forma substancial els nivells de felicitat de les persones.

L’idoni és prendre verdura de diferents colors en el mateix dia. Unes procuren més potassi, unes altres tenen més provitamina A, unes altres tenen més vitamina C, altres més fibres… El més important és que, dels 400 grams diaris recomanats, el consum sigui el més variat possible al llarg dels diferents menjars.

A més de canviar determinats hàbits en fer la compra i seleccionar aliments saludables, un altre aspecte clau per portar una vida sana és la manera de cuinar aquests aliments. Les tècniques més saludables en preparar-los consisteixen a coure al vapor, saltear, rostir i cuinar en la graella.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món les verdures congelades. En el site es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, certs consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

Etiquetas:

congelar verdures

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions