Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Copa cremosa de iogurt i sorbet de llimona amb fruites vermelles

Img 152829 g
Temps < 5 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 551 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

En primer lloc preparem el sorbet de llimona per tenir-ho en el congelador fins al moment de servir. Fem un suc amb la llimona i colem. Després barregem aquest suc amb l’aigua i el sucre. Piquem el gel en la batedora fins que es converteixi en alguna cosa semblat a la neu i omplim la meitat d’un got. Afegim la barreja de la llimona i removem fins a aconseguir una barreja homogènia i saborosa. Introduïm en el congelador un parell d’hores fins al moment de servir, removent de tant en tant.

Barregem el iogurt amb la llet condensada, l’escorça rallada i el suc d’una llimona. Semi muntem la nata amb el sucre. Vertemos la nata semi muntada en el fons de les copes, després posem un parell de cucharaditas de sorbet de llimona i sobre elles repartim la crema de iogurt i llimona. Espolvoreamos una mica de ralladura de llimona per damunt i fulles de menta molt trossejades. Servim molt fred.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
551 27g 14,4g 69,8g 0,1g
28% 39% 72% 78% 2%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Es tracta d'unes postres preparades amb nata i llet condensada, per la qual cosa el seu contingut calòric serà elevat i serà fonamental controlar la ració a consumir. Per elaborar el sorbet s'usa suc de llimona, una de les fruites de menor valor calòric a causa que el seu component majoritari és aigua. D'aquesta manera, compensa l'aportació de calories per part de la resta d'ingredients. El iogurt és ric en proteïnes d'alt valor biològic, calci de fàcil assimilació, vitamines del grup B (sobretot B2) i vitamines liposolubles A i D. Els qui pateixen intolerància a la lactosa solen tolerar el seu consum.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis