Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Crema freda de carbassó amb llagostins cruixents

Temps 50 min - 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 484 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Es talla la cebolleta en brunoise (cuadraditos petits) i es cuina a foc suau en una cassola amb una mica d’oli. Quan s’hagi cuinat i estigui tova, s’afegeix la patata pelada, neta i tallada en trossos irregulars. S’ofega el conjunt i es cobreix amb aigua, just fins a sobrepassar les patates. Quan el conjunt comenci a bullir, s’afegeixen els porros i el carbassó, tots dos nets, pelats i trossejats; i també un polsim de sal. Es tapa la cassola i es deixa bullir la barreja, a foc suau i durant 40 minuts. Quan les patates i els porros estiguin bullits, es treu la cassola del foc. En aquest moment, se li agrega un refrito que s’haurà elaborat prèviament. Per a això, es tallen en làmines les dents d’all i es dauren lleugerament en una paella amb dues cullerades d’oli d’oliva calenta.

Després, se li posa el punt de sal a tot el conjunt i es tritura amb ajuda d’un pasapurés (o una batedora) fins a aconseguir una crema suau i uniforme. En cas que quedi excessivament espessa, se li agrega una mica d’aigua calenta i es rectifica posteriorment amb sal i una cucharadita d’oli d’oliva. Es refreda en la nevera i se serveix, posteriorment, en uns bols amb uns hilitos d’oli d’oliva, cebollino triturado i acompanyat d’uns llagostins cruixents.

Per fer els llagostins cruixents, es pelen les cues d’aquests crustacis i se salen lleugerament. Es passen per clara d’ou batuda i per un empanat format per flocs de blat de moro torrats i ensucrats amb avellanes torrades (tot això triturado amb la batedora fins a formar la base de l’empanat). Es fregeixen en abundant oli calent. Una vegada fregits, es treuen a un plat amb paper de cuina per eliminar l’excedent d’oli de la fritada. Després, es col·loca el llagostí cruixent calent sobre cada bol amb la crema de carbassó fred. Se serveix a l’instant.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
484 13,2g 1,9g 4,4g 0,9g
24% 19% 9% 5% 16%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El carbassó i el porro són els components principals del plat, de manera que l'aportació de fibra i àcid fólico està assegurat. Per potenciar al màxim l'aportació en fibra del plat pot utilitzar-se el carbassó sencer, sense pelar. Els llagostins són crustacis baixos en greix, de manera que no incrementen excessivament el contingut calòric del plat. Pot utilitzar-se per a l'empanat farina integral o farina de fruita seca si vol potenciar-se el contingut en fibra del plat. Si es prefereix pot servir-se calent.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Gastritis
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota