Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cremes de verdures ben fresques per a l’estiu

Les verdures congelades són una solució molt pràctica per menjar sa durant els dies de calor. Et donem cinc idees delicioses per preparar a casa

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 21 de Juliol de 2019

L'estiu és una època idònia per cuidar l'alimentació i no sentir-nos pesats. Això sí, sense deixar
de gaudir del menjar ni del temps lliure. Les cremes de verdures resulten una opció segura quan no volem passar molt temps en la cuina i ens ve de gust un menjar lleuger, i alhora nutritiva, que ens ajudi a suportar la calor d'aquests dies. Tenir sempre a mà en la nevera una d'aquestes cremes és un gran recurs per una refrescar-se i menjar sa quan les temperatures comencen a pujar. Hi ha una llista infinita de receptes, però nosaltres hem seleccionat cinc.

Les següents cremes ens agraden
pel seu sabor i perquè són molt senzilles de preparar
i no ens demanen
més que treure del congelador, cuinar i passar per la batedora. A més, per als nens també constitueixen
una alternativa estupenda i una manera pràctica que mengin verdures. Així que als fans dels gaspatxos, les sopes i les cremes fredes a l'estiu, aquestes receptes els encantaran.

La diferència entre els purés i les cremes és que aquestes porten algun tipus de làctic
incorporat, com a nata o crema de llet. Si vols que resultin més lleugeres, pots
substituir aquests ingredients per llet evaporada o fins i tot iogurt. Ambdues opcions són més lleugeres i igualment riques.

1. Crema de bròcoli

Una opció que us sorprendrà. El bròcoli, a més, té una quantitat de vitamines i nutrients
que ho converteixen en un aliment molt beneficiós per a la salut. El seu sabor queda suau, per no esmentar la quantitat de beneficis nutricionals que aporta i la seva capacitat per ajudar-nos a prevenir diverses malalties.

Ingredients: 150 g de ceba ultracongelada, 150 g de patata ultracongelada, un porro, 200 ml de brou de verdures, 300 g de bròcoli ultracongelado, mitja tassa de nata (o iogurt, crema de llet o llet evaporada), mitja tassa de formatge rallado, sal, pebre i oli d'oliva.

Preparació. Posem en un cassó una cullerada d'oli i incorporem la ceba ultracongelada que pocharemos durant cinc minuts fins que estigui transparent. Afegim la patata i el porro, remozamos i incorporem el brou. Baixem el foc i deixem coure altres cinc minuts a foc mitjà. A continuació, agreguem el bròcoli i baixem el foc per deixar coure cinc minuts més. Salpebrem. Passem per la batedora fins que estigui suau. Posem de nou el puré en el foc, vertemos la nata (o l'opció làctica que hàgim triat) i afegim a la crema el formatge fins que es fongui. Rectifiquem de sal si fos necessari.

2. Crema d'alvocat, carbassó i poma àcida

En aquesta recepta, treballarem amb alvocat i iogurt per donar textura a la nostra crema.

Ingredients: 500 g de carbassó ultracongelado, 200 ml de brou de verdures, dues pomes Granny Smith o una altra varietat àcida, 150 g de ceba ultracongelada, 100 g de iogurt natural de cabra, 50 g d'alvocat, oli d'oliva, sal i pebre.

Preparació. Posem a escalfar una olla àmplia amb una cullerada d'oli d'oliva. Sofregim la ceba durant mitja hora a foc baix, amb l'olla tapada i agregant un chorrito d'aigua de tant en tant. Mentre, pelem, despepitamos, tallem les pomes i les afegim a l'olla, al costat del carbassó ultracongelado i el brou de verdures, i cuinem suaument durant uns 40 minuts. Apaguem el foc i temperem per passar-ho al got batidor juntament amb el iogurt i l'alvocat. Trituramos i corregim de sal i pebre. La guardem en la nevera un mínim de dues hores. La traiem 10 minuts abans de servir.

Imatge: Dream79

3. Crema de pèsols amb oli de menta i mozzarella

"Però si no és temporada", pensaràs, però no fa falta, perquè gràcies als processos
d'ultracongelación de les verdures, les tenim disponibles tot l'any, guardant totes les seves
propietats, textura i color.

Ingredients: dos porros (solament la part blanca), 200 g de ceba ultracongelada, 500 g de pèsols ultracongelados, unes quantes de fulles de menta, sis cullerades d'oli d'oliva, 750 ml de brou de verdures, 250 ml de llet (o dos iogurts o un alvocat), una bola de mozzarella, sal i pebre.

Preparació. Primer, prepararamos l'oli de menta triturando ben la menta amb l'oli i ho passem per un xinès. Reservem en la nevera en un tarro de vidre amb paper d'alumini o amb la seva tapa. Després, agafem una olla i li posem una cullerada d'oli per daurar el porro i la ceba ultracongelada. Quan estiguin daurats, vertemos el brou i la llet (si anem a posar-li iogurt o alvocat, ho farem al final, fora del foc) i portem a ebullició. Dos minuts després que bulli, afegim els pèsols i coem tot durant set minuts a foc mitjà. Retirem alguns pèsols per decorar més tard i trituramos la resta fins a aconseguir una crema fina. Ajustem de sal i pebre i servim amb els pèsols, els trossets de mozzarella i l'oli de menta prèviament fet.

4. Crema de mongetes verdes amb oli de gambes

Una opció més exquisida para quan tinguis convidats o per donar-te el luxe en el teu primer dia de
vacances. És saborosa, refrescant i nutritiva, omple de vitamines i perfecta per combatre la calor.

Ingredients: 300 g de mongetes ultracongeladas, 150 g de pastanagues baby ultracongeladas, un ou, 300 g patates ultracongeladas, 20 gambes, oli d'oliva verge, sal, pebre i aigua.

Preparació. Agafem una cassola amb oli i ofeguem a foc lent les pastanagues, les mongetes i les patates. Cobrim amb aigua, assaonem i deixem coure durant 10-15 minuts. Trituramos i, perquè la barreja quedi més fina, passem per un colador xinès. Agreguem aigua freda fins a deixar-la en el punt òptim d'espessor. Provem com està de sal i condimentem amb el pebre. Pelem les gambes i fregim en una paella les peles i els caps. Piquem bé per treure-li tot el suc, que és el que ens interessa. Vertemos unes gotes d'oli i reservem.
Posem a coure l'ou en una casserola amb aigua i sal durant 10 minuts, per després pelar-ho, picar-ho i reservar. Servim la crema en un plat, afegim una mica d'ou picat i amanim amb l'oli de gambes. Llesta!

5. Crema de faves amb pernil

La recepta típica del salteado de faves amb pernil la passem a la versió lleugera perquè aquest estiu no ens falti aquest plat tan socorregut en sopars, però ara en la seva versió més refrescant.

Ingredients: 350 g de faves baby ultracongeladas, 250 ml de brou de pollastre, 200 g de ceba ultracongelada, 300 g de patata ultracongelada, 250 ml de llet (o dos iogurts o un alvocat), 100 g d'encenalls de pernil, oli d'oliva, fulles d'alfàbrega, sal i pebre.

Preparació. Primer ofeguem la ceba i les patates amb unes cullerades d'oli en una olla. Afegim les habites, el brou i unes fulles d'alfàbrega, i deixem coure 15 minuts.
Passem per la batedora i refredem. Al moment de servir, incorporem la llet (o iogurt), integrem bé i salteamos els encenalls de pernil per decorar per damunt a manera de cruixent.

Com hem vist en aquestes receptes, a l'estiu és molt fàcil no passar molt temps en la cuina i gaudir d'uns plats rics en nutrients i refrescants gràcies a les verdures ultracongeladas, que podem mantenir en la nostra nevera i reservar la resta per a altres receptes. Amb quin t'animes avui?

Etiquetas:

crema verdura

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte