Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Crestes de tonyina al forn

Temps 10-15 min
Dificultat Principiants
Valor energètic 275 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Esmollem la tonyina, escorrent de la conserva, lliguem amb el formatge crema, una mica de salsa de tomàquet casolana i un ou cuit trossejat molt fi. La barreja ha de ser pastosa i no cremosa: si és massa lleugera, s’escaparà de les crestes.

Emplenem amb aquesta barreja les hòsties, dobleguem per la meitat i segellem les juntes aixafant les vores amb una forquilla, donant l’aspecte tan característic de les crestes. Untem lleugerament d’oli d’oliva i les horneamos a 200º C durant 10 minuts, fins que es dauri la superfície. Servim en un plat o font, acompanyades d’una amanida de tomàquet.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
275 9,6g 4,5g 2,3g 0,5g
14% 14% 22% 3% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'empanada és un aliment amb un contingut destacat en vitamina B12, és font també de ferro, calci, fibra, potassi, iode i vitamines A, B3, B9, I i K. És un aliment amb un elevat contingut en hidrats de carboni i aporta a l'organisme una bona dosi d'energia. La presència de tonyina summa proteïnes d'elevat valor biològic i de fàcil digestió; suma també nutrients com el calci, ferro, magnesi, àcids grassos omega 3 i vitamines A, B i D. L'ou per la seva banda afegeix més proteïnes d'elevat valor biològic, vitamines A, D, I i del grup B, i minerals com el zinc, ferro, seleni, sodi i fòsfor. Una recepta alguna cosa grassa a consumir amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipercolesterolemia
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso