Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cuidar la hidratació durant la natació

L'esportista que practica natació necessita compensar les pèrdues de sucre i electròlits que tenen lloc durant les sessions d'entrenament.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 25deMarçde2004

Si les sessions d’entrenament de natació són duradores, convé informar-lo a l’esportista
de la necessitat orgànica de suplir la pèrdua de sucres,
electròlits i aigua, amb la finalitat d’evitar la deshidratació i la fatiga,
que pot afectar de manera negativa al seu rendiment físic. Ocorre que
si les sèries d’entrenament són intenses, el glucogen muscular (magatzem
d’energia ràpida) no prou per a subministrar l’energia
consumida, i l’aportació energètica es completa amb els hidrats de carboni
sanguinis. Atès que la glucosa sanguínia serveix de substrat també
al cervell, als glòbuls vermells i la resta de teixits corporals, en
poc temps comença a disminuir la glucèmia -nivell de sucre en sang-,
i en conseqüència es pot provocar la temuda fatiga, la qual cosa afecta indiscutiblement
al rendiment físic i al benestar personal.

És necessària la hidratació?
En estar en contacte directe amb l’aigua, molts nedadors no tenen la sensació
de suar, tampoc senten set, per aquest motiu no vegin clara la necessitat
d’hidratar-se durant l’entrenament, a diferència d’altres esports. Per
curiós que pugui semblar, la natació genera pèrdues d’aigua
a tenir en compte, sobretot quan la temperatura de l’aigua ronda els 24 °C
o és superior. Està comprovat que un nedador pot perdre en dues hores,
en el curs d’una sessió d’entrenament mantinguda, més de mitjà
litre d’aigua per la suor, a través del cuir cabellut.

Per tant, igual que en la resta d’esports, el nedador s’ha d’hidratar
i nodrir. En aquest sentit, les begudes energètiques es converteixen en la
manera més còmoda de fer-ho, perquè incorporen aigua, sucres
i electròlits, substrats que es dissipen en la suor. Es pot recórrer a les
begudes energètiques comercials o elaborar el preparat a casa. Per a
això es necessiten els següents ingredients per cada litre d’aigua: el suc
de 4 taronges i dues llimones, dues culleres soperes de sucre, una cucharita
de sal i un polsim de bicarbonat.
En qualsevol cas, l’esportista portarà amb si la seva ampolla i la col·locarà
prop de la piscina per a beure en cada pausa.

Etiquetes:

natación-ca

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions