Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cuidar l’alimentació és imprescindible per mantenir la salut digestiva

NUSA i FEAD desenvolupen la Piràmide del Benestar Digestiu, una nova eina que pretén ajudar a mantenir un aparell digestiu saludable

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 29deDesembrede2010

La cura de l’alimentació és el primer pas per mantenir la salut digestiva, segons afirmen membres del Programa de Nutrició i Salut (NUSA), que amb la col·laboració la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu (FEAD) han desenvolupat la Piràmide del Benestar Digestiu, una nova eina que pretén ajudar a mantenir un aparell digestiu saludable.

La base d’aquesta piràmide està formada per les hortalisses fresques i les fruites amb pell, que són molt recomanables pel seu alt contingut en fibra i han de consumir-se tots els dies. Es recomana prendre els cereals integrals i els llegums cada dos dies. En la piràmide també s’agreguen els làctics fermentats, com a iogurts i llets fermentades amb bifidobacterias, que consumits diàriament ajuden a millorar les molèsties digestives. A més, assenyalen que tan important com seleccionar bé els aliments és la forma de cuinar-los, per la qual cosa és preferible cuinar al vapor, al forn, a la planxa o en wok.

La piràmide recomana tenir una vida activa i fer exercici físic tots els dies, com caminar durant mitja hora, ja que és fonamental per mantenir un pes adequat, ajudar a millorar les digestions pesades i a regular el temps de trànsit. També s’aconsella respectar els horaris dels menjars i adquirir l’hàbit d’anar al bany cada dia sempre a la mateixa hora. Dedicar entre 10 o 15 minuts després dels menjars per anar al bany en un ambient relaxat es converteix en una sana rutina per a un bon trànsit intestinal, apunten els autors.

Es recomana a més beure com a mínim dos litres d’aigua al dia, així com evitar, en tant que sigui possible, l’excés d’estrès i no fumar. En el cas de les persones majors, el president de FEAD, Manuel Valenzuela, advoca per una cura especial amb el restrenyiment. “Els aliments com la fruita, els llegums i les hortalisses, al costat dels aliments integrals, aporten la fibra necessària. A més, és convenient la presa diària de llets fermentades amb bífidobacterias que han demostrat la seva eficàcia en el control del trànsit intestinal i el benestar digestiu”, afegeix Valenzuela.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions