Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cuida’t amb un grapat de cireres

Les cireres tenen fama de ser calòriques i arrosseguen uns quants mites, però en realitat són un aliment sa i molt ric, també en la seva composició nutricional

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dissabte, 09 de Juny de 2018

Les cireres són un aliment preciós, una joia natural que podem gaudir a bocades entre finals de maig i juliol. El seu sabor i el seu aspecte permet menjar-les al natural o en diferents preparacions: des de salses o aperitius, fins a postres molt vistoses, d'aquests que enamoren a primera vista, com siropes, pastissos o gelats. Potser sigui l'ús habitual d'aquesta fruita en receptes grasses i ensucrades el que li ha adjudicat la mala fama de ser calòrica, de contenir molt sucre i d'estar contraindicada per a les persones amb diabetis i amb obesitat. Per fortuna, aquest mite és irreal, com s'explica en aquest article, on repassem les propietats de les cireres i les varietats que existeixen.

En 100 grams de cireres solament hi ha 63 calories i 12 grams de sucres naturals, uns valors similars als d'altres fruites de consum habitual. A més, segons les taules de composició dels aliments, el 82 % d'una cirera és, simplement, aigua. I més del 2 % d'aquesta fruita és fibra dietètica! Aquest nutrient ajuda a combatre el restrenyiment i és de summa importància per cuidar la salut cardiovascular.

Les cireres també contenen flavonoides i àcid elágico, dos valuosos antioxidants, especialment de cara a l'estiu. Els antioxidants redueixen l'acció dels radicals lliures que es formen en el nostre cos, ajuden a mantenir hidratada la pell i contraresten els signes d'envelliment prematur per l'exposició al sol. Les cireres -i les fruites en general- són bones per a la salut, aptes per a les persones amb diabetis i molt recomanables per prendre en el desdejuni, en les postres o per picotear alguna cosa sa entre hores.

Quin tipus de cirera es troba a cada moment?

Imatge: Denira

La majoria de les persones distingeix entre la cirera i la picota. O, almenys, sap que existeixen aquests dos tipus de fruita. El que no tothom coneix és que hi ha més de 50 varietats de cireres i que poden ser de tres classes: agres (també cridades guindes), agridulces i dolces. Les cireres, segons el tipus i la varietat, maduren en diferents moments de l'any. Algunes són prematures i unes altres, molt tardanes. Encara que les collites són diferents cada any, la cirera que es pren sempre com a referència per marcar el calendari és la Burlat, que es comercialitza al maig.

  • Molt primerenques (maig): Cristobalina, Precoce Bernard, Moreau i Ramón oliva.
  • Primerenques (maig): Burlat, Marvin, Santina, Corum, Ruby, Giorgia, Brooks, Larian, Valera, Magar, Niram, Sandon Rose, Celeste i Vega.
  • Mitjanes (juny, entre 12 i 19 dies després): New Star, Maru, Lempe, Garnet, Sumesi, Stark Hardi Giant, Guillaume, Ebony, Early Van Compact, Sam, Chinook, Mollar de Càceres, Sue, Summit, Sylvia, Compact Stella, Rainier, Van, Samba i Bing.
  • Tardanes (juny, entre 20 i 27 dies després): Venus, Vic, Napoleó, Velvet, Llepada, Viscount, Gil Peck, Vogue, Star, Sunbrust, Sandra Rose, Tigre, Sonata, Lambert, Lapins, Spalding, Duroni 3, Skeena, Hedelfingen, Tardif de Vignola i Somerset.
  • Molt tardanes (juliol, més de 28 dies després): Blanca de Provença, Picota Ambrunesa, Bec negre
    Bec colorit.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte