Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cuina d’hivern: calent, gustosa i saludable

L'hivern és una època idònia per prendre sopes, cremes i purés recentment fets o amb uns dies de repòs, però sempre calentitos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 15deFebrerde2012
img_sopa c invierno hd

L’ambient hivernal d’aquestes setmanes refreda el cos i convida a escollir, entre els aliments de temporada, els més energètics, els que més sadollen i els que més calor donen. Mentre, entre els receptaris, es busquen les millors maneres per cuinar a l’hivern. Les sopes, les cremes, els estofats i les preparacions al forn o al vapor són les fórmules culinàries que més calor proporcionen al cos, l’efecte esperat quan després d’un dia de fred intens s’arriba a casa destemplados. A continuació detallem algunes d’aquestes opcions saludables i saboroses per menjar ric, calentito i bé en els dies més freds de l’any.

Img sopa c invierno 01
Imatge: gdolgikh

Més sopes, cremes i estofats per als dies d’hivern

Img 114828g
Imatge: CONSUMER EROSKI

La naturalesa dicta. A l’hivern, les hortalisses per a amanida escassegen. És indiscutible la presència d’escarola, alguns enciams i pastanagues, però no és temporada natural de tomàquets, pebrots ni cogombres. Això no significa que, malgrat estar a la venda al mercat, no s’hagin de menjar, sinó que el natural hauria de ser consumir els aliments que es conreen en cada estació. Ja arribarà l’hora de les amanides de tomàquet.

L’ambient gèlid refreda el cos, que demana calor també amb els aliments i amb les seves formes de preparació. Els mesos freds són el moment idoni per prendre les verdures en sopes, en cremes i en purés, fumejants, recentment cuinades o recalentadas. Les amanides, quan vinguin de gust, poden servir com a acompanyament o complement al menú, i no de manera necessària com a plat principal. És un canvi dietètic puntual que no repercutirà de manera negativa en la salut ni en la nutrició. A mesura que passen els mesos, el propi cos demana més amanides. D’igual manera, els qui prefereixin una amanida per menjar o per sopar no tenen més que seguir la intuïció i assaborir-la amb gust.

  • Sopes de verdures: es poden cuinar tantes sopes de verdures com a combinacions es facin amb els vegetals (d’all , de porro i pastanaga, de xampinyons, de bròcoli, de carabassa i tapioca, de carabassa i tapioca amb toc de gingebre) i els líquids de cocció (amb brous de pollastre, vegetal, de peix o de carn de bullit).

  • Cremes suaus: el porro, la carabassa, la bleda, la pastanaga i els xampinyons són les verdures que s’han d’escollir en aquests mesos freds. Sense més additiu que un bon doll d’oli d’oliva verge, sense formatges ni nates, solament amb un puñadito de llavors de sèsam torrades o pipes de carabassa o de girasol, s’obté un plat lleuger, però reconfortant.

  • Verdures estofades o en guisat: l’estofat durador i a foc lent realça el sabor dolç propi de les verdures, en particular, de les d’arrel o rastreras, com a pastanagues, carabassa, cebes i naps. S’aconsegueix un sabor molt agradable si es cuinen durant almenys 30 minuts. Des d’unes senzilles endívies estofades a la llimona fins a una barreja de ceba, pebrot verd, porro salteado amb pinyons que acompanya a una sèpia o un altre segon plat.

  • Al forn: el forn sec, sense ventilador i sense que les hortalisses estiguin humides, aconsegueix intensificar el dulzor dels vegetals. Les hortalisses més carnosas, com l’albergínia o el carbassó, resulten delicioses al forn, assaonades i amb un toc personal d’herbes aromàtiques. D’aquesta manera, les verdures rostides al forn, en cassola o en papillote, es converteixen en la guarnició idònia de qualsevol plat o en un apetecible primer.

    GUISAT NO ÉS SINÒNIM DE GREIX

    Els guisats i els estofats també poden ser de vegetals; contundents estofats de llegums, sustanciosas paelles variades o suculentes pastes farcides donen com resultat plats saborosos en els quals el greix no és l’inconvenient. Un bon doll d’oli d’oliva per a l’ofegat inicial de les hortalisses s’escollirà com l’únic greix de cocció. La resta del sabor s’obté amb una adequada elecció dels aliments, amb un ús equilibrat i just d’herbes aromàtiques i espècies, i després d’aplicar el temps necessari per al correcte cuinat.

    Prou provar l’estofat de faves fresques i carxofes, de bròquil amb xampinyons, de verdures amb tofu o amb formatge d’ovella per comprovar que són plats amb aspecte lleuger, però que sadollen.

    RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions