Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Desdejuni infantil

És una dels menjars més importants del dia, ja que ha d'aportar el 25% de les calories

Estudios recents revelen que el 8% dels nens no desdejunen i que aquesta proporció s’incrementa conforme augmenta la seva edat. Una afirmació que no ha de passar desapercebuda per a ningú, menys encara si es té en compte que el desdejuni ha d’aportar el 25% de les calories diàries. Els nutricionistes asseguren que encara que durant la nit descansem, el cos roman en funcionament mitjançant la respiració o la circulació de la sang, la qual cosa explica que al matí següent calgui reposar forces i omplir els dipòsits d’energia. Especialment en l’etapa escolar és important que els nens prenguin un desdejuni complet, sense presses, i que cobreixi totes les seves necessitats nutricionals. En cas contrari perdran la concentració en el col·legi, els resultarà més difícil seguir el ritme dels seus companys i podrien, fins i tot, arribar a adormir-se en classe.

Avantatges d'un bon desdejuni

El desdejuni és una dels menjars més importants i més oblidades del dia, ja que són pocs els qui desdejunen de manera correcta. L’hàbit més comú és prendre un cafè o menjar una petita peça de brioixeria, sense tenir en compte que malgrat haver dormit durant la nit l’organisme ha continuat en funcionament i, per tant, ha consumit una energia que cal reposar. Margarita Pich, gastreoenteróloga pediàtrica de la Clínica Teknon, afirma en aquest sentit que el desdejuni “és important tota la vida, no sols en una etapa concreta”, i assegura que ha d’aportar el 25% de les calories que el cos humà necessita cada dia, i que oscil·len entre les 1.300 d’un nen menor de tres anys fins a les més de 2.000 d’un adolescent. “Però sobretot -contínua- és important en els nens quan es troben en l’etapa de creixement”.

/web/és/alimentacion/imgs/salut_i_alimentacion/infància_i_adolescència/desayuno1.jpg

Segons l’Associació Americana de Dietètica, “el tipus d’aliments que els nens consumeixen en el desdejuni pot afectar la seva capacitat d’aprenentatge i al seu estat de salut”. Això significa que quan el nen es troba en l’etapa de creixement, el col·legi i les activitats extraescolars obliguen a realitza una major activitat física i intel·lectual, per la qual cosa un bon desdejuni l’ajuda a tenir una major concentració a l’escola, mantenir el control del pes i baixar els nivells de colesterol.

Fabricants d’importància en el sector asseveren a més que un desdejuni equilibrat prevé la irritabilitat i evita el picotejo i l’ansietat de menjar a destemps. I és que desdejunar de manera adequada aporta al petit les necessitats nutricionals que el seu cos necessita, sense oblidar que ajuda a seguir una dieta equilibrada, repartir millor la ingesta de calories al llarg del dia i reposar les gairebé 600 calories que perdem mentre dormim. Per si no fos prou, aquest es converteix en el moment del dia en què major quantitat de llet o derivats lactis consumeixen els escolars. Un dels millors aliments per a completar la formació de les seves dents i ossos, ja que el calci que obté l’organisme li arriba sempre procedent de la dieta i és la millor prevenció contra l’osteoporosi.

En resum, un bon desdejuni té com a principals avantatges:

  • Recuperar l’energia perduda pels nens després de dormir 10 o 12 hores, sense ingerir cap aliment.
  • Contribuir a l’equilibri alimentari i a una assimilació més regular i més eficaç dels nutrients.
  • Evitar el cop de cansament a mitjan matí, assegurar una bona forma i millorar l’atenció i l’eficàcia en classe.
  • Controlar el pes, gràcies a una alimentació més equilibrada i regular.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions