Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Desdejunis per tornar al col·le de forma saludable

Sis idees per preparar amb facilitat desdejunis sans, rics i variats

Img desayuno saludable vuelta cole hd Imatge: TatyanaGl

El desdejuni, es diu, és el menjar més important del dia. I això no és del tot cert, ja que totes les ingestes són importants. Però si ho anés, s’estaria fent oïdes sordes a tal afirmació, atès que cada dia milers de nens comencen la seva jornada escolar amb una motxilla innecessària de sucre a les seves esquenes. En l’article d’avui es repassen diferents opcions per tornar al col·legi d’una forma saludable amb desdejunis diferents als convencionals.

Img desayuno saludable vuelta cole 01
Imatge: TatyanaGl

Abans de començar a proposar alternatives saludables al desdejuni, caldria analitzar en primer lloc quin mites existeixen sobre aquesta ingesta. En el nostre imaginari sembla que el desdejuni ha de ser un menjar estable. De fet, moltes persones desdejunen tots els dies igual. I això no té per què ser així. Tampoc ha d’haver-hi necessàriament certs grups alimentaris que s’han fet “protagonistes” dels matins, com els dolços o la brioixeria.

Clar que els més petits necessiten energia! Però això no significa que hagi de ser a força de sucre. A continuació té la nostra proposta per a un desdejuni diferent i més saludable:

1. El bol no és solament per a llet i cereals

Estem acostumats al fet que el bol sigui solament per a aquests productes. No obstant això, aquest recipient ofereix moltes més possibilitats. Dona molt joc per posar un iogurt, afegir-li fruita tallada, fruita seca o una macedònia casolana. Anyada a aquest bol aliments que siguin saludables, i no sempre productes ensucrats.

2. Deixi de costat els sucs

Els sucs han deixat de ser un aliat per al desdejuni i s’han convertit en una de les fonts de sucre lliure més desconeguda i que més sorprèn a les famílies. Encara que els sucs no tinguin sucre afegit, se’ls ha desproveït de la polpa que contenia la fruita, de manera que prendre’ls no és equiparable a consumir una peça de fruita. Intenti prioritzar la fruita sencera fresca o en el bol, tal com s’ha proposat en el punt anterior. I si a casa es vol “beure” fruita, la millor opció seria fer un batut de fruita (no un liquat); encara que no sigui tan sa com mastegar fruita, almenys s’està conservant tota la fibra que hi ha en la fruita.

3. Els ous, un gran aliat

És una manera de fer un desdejuni diferent, calent, complet i saludable.
Uns ous regirats són una forma perfecta de començar el dia. I si es vol estalviar haver de cuinar aquest mateix matí, també es pot tenir ja preparada en el frigorífic una truita que al matí es pugui acompanyar amb tomàquet triturado o verdura rostida.

4. Galetes? Millor casolanes

Les galetes o cereals de desdejuni que hi ha als mercats rares vegades són saludables. Si es vol menjar de manera ocasional alguna cosa dolça, a casa es pot fer una hornada de galetes sanes. Per a això s’usarà civada en lloc de farina, a més d’afegir fruita triturada perquè substitueixi al sucre. Aquí té una recepta d’unes galetes saludables i riques.

Img galletas aitor
Imatge: Aitor Sanchez García

5. Torrades sí, però de debò

El pa pot ser un primer substitut d’aquestes farines refinades i ensucrades que constitueixen el desdejuni amb dolços o brioixeria, però no és gens fàcil trobar un que mereixi la pena. Per això mateix ja preparem en el seu moment una guia per trobar pa integral de debò. Una torrada integral és el pas més senzill per començar a canviar el desdejuni familiar; després solament cal continuar per aquest camí.

6. Que el temps no sigui una excusa, anticipi’s!

Un dels pretextos més freqüents que es plantegen per no desdejunar saludable és el “no tinc temps”. Però es pot utilitzar en benefici propi el temps de la nit perquè algunes preparacions que requereixen més dedicació “es facin”. És el cas dels púdines de chía o els porridge de civada, que es poden fer deixant els flocs submergits en llet o en una beguda vegetal tota la nit. D’aquesta manera un s’estalvia haver d’escalfar l’olla als matins. Si a més s’afegeixen trossos de fruita, estaran encara més bons.

Una altra possibilitat és deixar elaborats els batuts de fruita la nit anterior; si a més s’inclou un cítric com a taronja, mandarina o llimona, es garanteix que es conservin millor les seves propietats.

Img 171025desayunos
Imatge: Aitor Sánchez García

Etiquetes:

desdejuni Dieta

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions